STULEN! Ducati 998S FE

Trolltind

998S FE
Gick med
5 Aug 2008
Hoj
-04 Ducati 998S FE, Suzuki rmz 450
STULEN!! nån jäv.... idiot stal min mc utanför Polhemsgatan igår kväll. Ducati 998S FE röd märkt med en liten plaket på styrkronan DUCATI 998S Final Edition 1 av kanske 5 i Sverige så det borde vara hyggligt svårsålt, hör av er om ni ser något! REG ATK779

Onsdag & ledig dag idag och ifall vädret blir bra så lär det finnas hojåkare ut i rullning att hålla ögonen öppna.

Har du någon bild på hojen?
Samt telefonnr där folk kan nå dig?

Har du bilder på den? Någon speciell detalj förutom märket som e typiskt för just din hoj, nåt litet som e lätt för oss hojfolk att kika efter?

Hittad!!!ny2.jpg
Trodde aldrig den skulle dyka upp i Svearike.
Men söderortspolisen skall ha tack samt alla som delade och brydde sig!
Ser ut som de varit rädda om den tändningslås, ev skivorna efter låset samt skärmen fram. sedan startade den inte, vet inte om modellen har immobilizer. hittades på baksidan av valutavägen 56 Hägersten om det är någon annan som blir av med cykeln kan ju det vara ett ställe att söka på!

NU ONLINE
Rookie

Det är väl just för att duccarna inte har immobilizer som de blir stulna i parti och minut?

Dom kanske stal motorljudet, å då kan den ju inte starta :rofl

Kul att den hittades varjefall :hej

Dom äldre Duccarna har inte imobiliser precis som dom gamla japparna inte har. Anledningen till att dom äldre japsarna utan imobiliser inte snos är att ingen fan vill ha dom. Och snos dom så är det försäkringsbedrägeri för att dom inte kan säljas. Duccarna snos för att dom är attraktiva. enkelt va??:banana:rofl:banana:rofl

/ Stoffe

Last edited:
Dom äldre Duccarna har inte imobiliser precis som dom gamla japparna inte har. Anledningen till att dom äldre japsarna utan imobiliser inte snos är att ingen fan vill ha dom. Och snos dom så är det försäkringsbedrägeri för att dom inte kan säljas. Duccarna snos för att dom är attraktiva. enkelt va??:banana:rofl:banana:rofl

/ Stoffe

:såjaponken

...Duccarna snos för att dom är attraktiva. enkelt va??:banana:rofl:banana:rofl

/ Stoffe
...eller för att någon annan Ducceägare behöver delar. Fabriken kan inte få fram vevstakar i den takt som Ducceägarna förbrukar dem. Kamremmar är ju också förbrukningsmateriel som måste bytas varje service. Eftersom det bytet brukar gå snett så behöver man byta ventiler och kolvar också.

Helvette!! Inte visste jag att avundsjukan var så utbredd i mc Sverige. Road-Ragge, du sitter verkligen på information ser jag. hahaha

/ Stoffe

Helvette!! Inte visste jag att avundsjukan var så utbredd i mc Sverige. Road-Ragge, du sitter verkligen på information ser jag. hahaha

/ Stoffe

... Visst tusan, Vipparmslyftarna brukar behöva bytas också. 1500:- styck lär de visst kosta. Tur att att det är tvinnar vi talar om, för då finns det ju bara åtta stycken.:skrämd

Visst blir man avundsjuk varje gång jag ser en rasad Ducati i vägkanten. (ett par ggr. per sommar typiskt). Tänk om det ändå var jag som fick åka bärgningsbil och pynta 20000:- för ännu en motorrenovering'. Tänk om jag ändå var kapabel till sådan total verklighetsförnekelse som Ducatiägande kräver.

När kompisen frågar: "Hörru Ragge, hur går det med den Italienska skönheten he he :hihi"

Att då kunna svara:"Ducce är världens bästa MC som har vilja, själ och karaktär :mattias" är inte dåligt. Det kräver verklighetsförnekelse i klass med en gammelkommunist. (Den gemensamma röda färgen är antagligen ingen slump. :D)

Kompisens klockrena svar blir naturligtvis: "Nog faen har hon en egen vilja alltid, he he :hihi"

Jag skulle också vilja kunna förneka verkligheten på det där sättet. Jag är avundsjuk! :gnissla

Najs att den kommit till rätta !

Har 3st, går fint som fan, ser grymma ut, låter som inget jap-crap kan och har inte gått sönder en enda gång ! Faktum att folk stannar, pekar med finger med "vill ha" ansiktsuttryck och ofta fotar (oavsett ålder) är bara bonus ! Lite som att ha en snygg, sexig och ombytlig flickvän som jävligt många skulle vilja ha...men inte riktigt har råd me ;)...

Duc1.JPG

Japansk turist på kring 70 bast..tittar och sen plåtar en massa..Sthlm Strandvägen igår...:yoparty

eller...en random bimbette som ville så gärna ha en bild på en Duc...Visby 2011. Märk en Japansk hoj i bakgrunden ;)..

Bifogat

• 216604_2245093444650_1965148_n.jpg
    216604_2245093444650_1965148_n.jpg
    104.1 KB · Visningar: 227
  • Duc2 (1 of 1).jpg
    Duc2 (1 of 1).jpg
    184.2 KB · Visningar: 289
Last edited:
Najs att den kommit till rätta !

Har 3st, går fint som fan, ser grymma ut, låter som inget jap-crap kan och har inte gått sönder en enda gång ! Faktum att folk stannar, pekar med finger med "vill ha" ansiktsuttryck och ofta fotar (oavsett ålder) är bara bonus ! Lite som att ha en snygg, sexig och ombytlig flickvän som jävligt många skulle vilja ha...men inte riktigt har råd me ;)...

View attachment 363242

Japansk turist på kring 70 bast..tittar och sen plåtar en massa..Sthlm Strandvägen igår...:yoparty

eller...en random bimbette som ville så gärna ha en bild på en Duc...Visby 2011. Märk en Japansk hoj i bakgrunden ;)..

Att tvinga upp storasyster på hojen och sedan fota gills ju inte:fakta:hej:rofl

Den där skulle nog ta illa upp om hon skulle höra tt hon ser ut som min "storasyster" med tanke på att jag är snart 46 asg ;)...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman