Strypt eller allvarligt fel? GSXR 750-02

silverpilen740

Kör inte sporthoj för skoj skull /200+
Gick med
4 May 2004
Hoj
GSXR-1000 K6
FINNS DET Verkligen ingen som kan motorerna på en gsxr-750?

Håller att försöka felsöka på min kompis GSXR 750-02... Den verkar som om den slår av på täningen vid typ 11tusen varv för att sedan kom ordenligt igen vid 13:500 påminner mycket om strypt hoj nästan.. känns lite grann som om den även drar ner lite på max varv =( Några ideer? hojen har gått 1200mil och är nyservad enligt papprerna... Hans batteri är även lite dåligt om det kan ha med saken att göra?

Last edited:
Byt batteri, kolla upp om den laddar ordentligt 13,5 -15 v bör den ligga på.
Varningslampan för Fi lyser väl inte???
En flaska akut insprutningsrengöring i tanken (rengör spridarna)

silverpilen740 skrev:
Håller att försöka felsöka på min kompis GSXR 750-02... Den verkar som om den slår av på täningen vid typ 11tusen varv för att sedan kom ordenligt igen vid 13:500 påminner mycket om strypt hoj nästan.. känns lite grann som om den även drar ner lite på max varv =( Några ideer? hojen har gått 1200mil och är nyservad enligt papprerna... Hans batteri är även lite dåligt om det kan ha med saken att göra?

Superbike Roger skrev:
Byt batteri, kolla upp om den laddar ordentligt 13,5 -15 v bör den ligga på.
Varningslampan för Fi lyser väl inte???
En flaska akut insprutningsrengöring i tanken (rengör spridarna)

Kompisen hade varit nere på bikedagarna i trollhättan idag och pratat med en mekaniker, de sa att jag skulle lämna in den för att läsa av felkoderna, och sedan jobba vidare. instrputningsrengörning skulle förmodligen inte hjälpa.. nu har jag hittat en sida som verkar beskriva hur man gör för att lösa av felkoderna... Verkar detta rätt väg? http://www.stuntlife.com/forums/showthread.php?t=97224 är det annorlunda på olika årsmodeller samt hur är det mellan 1000 och 750? samma sätt?

Han har nu testat att byta batteri hojen startar nu ganska lätt men felet har nästan blivit värre. när man gasar fullt och växlar vid 13 tusen varv och sedan drar fullt igen så kan den hacka till så hårt i täningen att man flyger fram lite mot framrutan =( vad kan vara fel? får fel koden -C00 när jag anävnder mig av special verktyget. _Har mätt laddnignen och den är okej

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...