"strypningspapper" ????

CrIILLE

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2006
Hoj
Suzuki RG 125 F - SÅLD
Hej allihop!

Har en liten fråga..... Har just köpt min första hoj, en Yamaha TZR, som jag då skulle registeringsbesikta om eftersom den är reggad som 20 KW men jag får ju bara dock köra med 11 KW eftersom jag bara är 16 år. Jag har strypt den m.m som man ska men sen dök de upp ett litet problem när vi var vid Svensk bilprovning för där sa dom att jag behövde ett papper "intyg" på hur hojen är strypt och att strypningen är godkännd m.m för att registreringsbesiktningen skulle gå igenom.

Jag vet att hojen förut vart registrerad till 11 KW så strypningen är ju godkännd men frågan är bara hur jag ska få tag i dedär pappret "intyget"? Någon som har några idér?

Mvh Christer

Det intygar förslagsvis en yamaha verkstad eller så åker du och bänkar hojen på en godkänd bänk. Du kan även köpa godkända strypningssatser (då får du papper med på att de är godkända) ifrån till ex mc-kompaniet.se så går du till bilprovningen och i samband med de papprerna visar du upp ett papper på att du själv intygar att du har monterat dessa. Finns alltså många olika varianter men du måste fortfarande ha intyget på att hojen är strypt.

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back