Limez
Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Ska registrera om 750n till 25kW. Har förstått det som att man ska ha med ett intyg på att man har monterat strypsatsen korrekt. Hur ska detta intyg se ut? Finns det någon mall eller räcker det att jag skriver på ett papper att "jag lovar att strypsatsen är korrekt monterad" och en underskrift av den som monterat brickorna(jag)?
Eller är det papprena i plastfickan på baksidan av strypsatsen som "gäller"?
Dem är på tyska, ett vanligt A4 med lite text och ett rött "häfte" med rubriken TÜV GUTACHTEN.
På baksidan står det:
BESTÄTIGUNG
Hiermit bestätigen wir die fachgerechte Ausführung der in diesem Gutachten beschriebenen UmbaumaBnahme:
Sen finns det plats för underskrift och datum.
Där står det: Stempel und Unterschrift der Fachwerkstatt.
Det verkar rimligen som att det är detta som är "intyget", kan någon bekräfta?
Har några frågor till. Vad gör de på en reg.bes.? Kollar de allt annat som vid en vanlig bes. däck, ljudnivå osv.? Funderar på om jag ska tillverka en innsats som jag kan sätta i ljuddämparen, låter inte jättemycket men det är ju slip-on på hojen så det kanske inte är tillräckligt tyst.
Hojen har varit avställd sen december och senaste besiktningsdag var i maj nån gång, och körförbud efter 1 juni. Hur blir det nu om jag försäkrar och ställer på hojen? Är det körförbud tills den går igenom en besiktning eller får man några dagar på sig och sedan en kallelse till besiktning? Kan man göra reg.bes. med körförbud? Får börja övningsköra för A-begränsad på fredag men är lite sent ute med allt detta så jag har styva 5 dagar på mig
Om nu farsan hinner få handledartillståndet som läggs på lådan imorgon
Tack för eventuella svar
Eller är det papprena i plastfickan på baksidan av strypsatsen som "gäller"?
Dem är på tyska, ett vanligt A4 med lite text och ett rött "häfte" med rubriken TÜV GUTACHTEN.
På baksidan står det:
BESTÄTIGUNG
Hiermit bestätigen wir die fachgerechte Ausführung der in diesem Gutachten beschriebenen UmbaumaBnahme:
Sen finns det plats för underskrift och datum.
Där står det: Stempel und Unterschrift der Fachwerkstatt.
Det verkar rimligen som att det är detta som är "intyget", kan någon bekräfta?
Har några frågor till. Vad gör de på en reg.bes.? Kollar de allt annat som vid en vanlig bes. däck, ljudnivå osv.? Funderar på om jag ska tillverka en innsats som jag kan sätta i ljuddämparen, låter inte jättemycket men det är ju slip-on på hojen så det kanske inte är tillräckligt tyst.
Hojen har varit avställd sen december och senaste besiktningsdag var i maj nån gång, och körförbud efter 1 juni. Hur blir det nu om jag försäkrar och ställer på hojen? Är det körförbud tills den går igenom en besiktning eller får man några dagar på sig och sedan en kallelse till besiktning? Kan man göra reg.bes. med körförbud? Får börja övningsköra för A-begränsad på fredag men är lite sent ute med allt detta så jag har styva 5 dagar på mig
Om nu farsan hinner få handledartillståndet som läggs på lådan imorgon
Tack för eventuella svar
Last edited: