Strypningarna på en Suzuki RG 125f -92?

Rg 125f -92

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Suzuki Rg 125f -92
Jag hade tänkt att ta bort strypningarna på min RG men det går inte enligt planerna, varför jag vill ta bort dom är bl.a. för att den drar 1 liter milen nu och för att jag vill ha mer att köra med.
Vad jag har fått fram så ska det finnas två strypningar, en i avgassystemet, den har jag kollat och den är borta men vad jag har hört så gör den varken till eller från.
Den andra ska vara en elektronisk "burk" som sitter under tanken på ramen.
Det jag fattade av hjälpen jag fick var att man skulle klippa jord kabeln på den, så jag mätte med instrument och fick fram att det var den svarta, men då fick den bara fnatt och gick fram och tillbaka utan resultat effektmässigt på provkörningen.
Jag har provat alla varianter med att kopplat ur en kabelsko och andra i m.m. utan resultat. :huvet
Så hur ska man nu göra? :confused: Någon som har eller haft en liknande mc som kan svara?

Mycket tacksam för svar. :banana

Men asså, hur går den nu då? Kan ju vara bra att säga... och btw, min drar upp till 1liter milen när man kör aktivt.

tvålen skrev:
Men asså, hur går den nu då? Kan ju vara bra att säga... och btw, min drar upp till 1liter milen när man kör aktivt.

Den går inte riktigt rent, och när jag kollade på tändstiftet så var det blött, och den ryker väldigt mycket...tyder på att den får för mycket bensin.

Här ser du strypningen. Sen sitter mellan sadlarna.bakom det vita plastskiten.
Jag hoppas att du ser vilken av sladdarna det är som har fått en kabelsko på sig, Sockerbiten i mitten, sladden längst upp till höger.
Det e bara att klippa å gasa!

Bifogat

• Bild på strypning.jpg
    Bild på strypning.jpg
    62.3 KB · Visningar: 83
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...