Strypningar Suzuki 1100f

Jimmy1981

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2016
Hoj
Suzuki 1100f
Hej ja behöver hjälp! Ja tänkte ta bort mina strypningar på min Suzuki 1100f
Är de någon här som har några bilder vad ja behöver göra Tacksam för svar ///Jimmy:yoparty

Jag vet inte exakt med den, men det är ungefär samma på alla.

1. Brickor mellan förgasare och topp, bara skruva av tanken och förgasarna, sen ser du dom.
2. En skruv eller ett clip av något slag som sitter på sidan av förgasarraden där vajern går till och förhindrar spjället att öppnas helt.

Har även hört att det ev kan sitta en strypning i avgaset. Men har inte själv haft några strypningar på min egen.

Tjena Jimmy

Har samma hoj som dig och den är strypt. Tidigare ägaren hade kollat med KG Knutsson och dom sa att det bara var i krökarna. En på besiktningen sa samma också som själv har en 1100F att tidigare ägaren gjort detta och sagt att det var skitlätt. Men.... Jag har gjort en tråd om detta hur dom ska bort då det inte är så himla enkelt tyckte jag att få bort. Finns en bild där hur det ser ut också. Hör gärna av dig hur det gick för dig, jag har inte petat bort mina än :-(

https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?278806-Hj%E4lp!-Tips-enklast-s%E4tt-ta-bort-strypningen-i-kr%F6ken&highlight=

/PeterDeleter

Ha-ha

Nej, den har ca 100Hk med strypningen och runt 136Hk utan original. Men har ju några år på nacken hojarna så det kan nog skrivas ner lite. Var världens snabbaste serietillverkade hoj när den kom vad jag läst mig till. 306Km/timmen med rätt drevning. Skön madam...

25kW vet jag knappt vad det är gammal som jag är :-)

Har inte bänkat min egen så vet ej vad den ger. Men snabba som attan är de där hojarna. Har faktiskt aldrig blåst ur min. När det börjar gå upp mot 250 - 280 mätarfart fegar jag ur. Det finns bra med fart kvar då att klämma ur den.

Känns som att motorn lirar i en helt annan dimension än vad ramen gör. Har ändå hårdare fjädrar fram och en nyare eftermarknads bakdämpare på den.

dominator...

Jag fegar ut tidigare än du. Tror inte jag varit uppe i mer än 220-230 (observera strypt) och då när jag gav mig fasiken dra ifrån dom på Cannonball som gick av stapeln förra året från Stockholm. Fick en del tummar upp av deltagarna men drog till slut ner då mitt körkort är mig kärt.

Motorn är ju världskänd. Håller hur länge som helst. Träffade en snubbe på en hojträff från Finland som hade kört sin i över 11 tusen mil utan annat byta olja/filter som han sa. Sen finns trimmkitt och turbo så att den får upp till 500Hk har jag sett!!! Men tror inte den går lika långt som 11K mil då :-)

/PeterDeleter

Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...