Strypning zx9r ???

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Införskaffade i vintras en zx9r -96:a.

Om jag förstått saken rätt , så är strypningen gjord med borrade hål i trottlarna. Den som "tog bort" strypningen på min hoj , svarvade mässingsringar som han tryckte i för att täta hålen. Tyvärr svarvade han dom lite för tjocka , så nu får man inte upp nålen. Satte nämligen på ett slip-on o behöver skimsa upp nålarna för jag behöver fetare blandning på det låga registret......

Men nu undrar jag.... Dessa förgasare jobbar väl med vacuum ???... varför sätter man då dit mässingsringar ??... Det ökar ju vikten på trotteln o borde väl inte ge lika bra respons som om ringarna vore gjorda i ett lättare material , typ nylon ????

Jag har själv inte haft förgasarna nere utan lämnade iväg moppen till den lokala mc-meken , som bara konstaterade att det inte gick att ta ut nålarna pga dessa ringar , utan att ens försöka peta upp dom..... tänkte göra ett eget försök i helgen för på ngt sätt måste det ju gå.....

En fråga till..... Hur mycket , ca , behöver nålarna skimsas upp ??....Det är just vid starten som den blurrar o vill tjuvstanna om den inte får varv , annars går den bra.....

Mvh
Folke

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph