Strypning Tzr.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Strypning tzr

Behöver dimension på en 11kW strypning i avgassystemet till tzr 125. Någon?

grabbar.. är det nån av er som fattar varför alla brickor är typ 25mm. samma på min hoj (9kw) och på kompisens som har NS125rh2 (11kw) samt 2 andra polares.. NSR och TZR.

Tycker det låter konstigt att jag ska ha 25mm när alla 11kw:are har de. :S
Nån som har en logisk förklaring?

Solid snake skrev:
Här har du en vettig förklaring: STANDARDMÅTT!
Men det jag just undrade är varför man stryper till 9 och 11 kw med samma strypning :S.. dom borde ju absolut ligga på samma effekt :S

philsson skrev:
grabbar.. är det nån av er som fattar varför alla brickor är typ 25mm. samma på min hoj (9kw) och på kompisens som har NS125rh2 (11kw) samt 2 andra polares.. NSR och TZR.

Tycker det låter konstigt att jag ska ha 25mm när alla 11kw:are har de. :S
Nån som har en logisk förklaring?

jag tror inte att det är uppmätt till 9kW det är väl bara uträknat..men vad vet jag jag kör ju custom..

philsson skrev:
Men det jag just undrade är varför man stryper till 9 och 11 kw med samma strypning :S.. dom borde ju absolut ligga på samma effekt :S
Många andra saker som skilljer. Portning, komp, förgasarstorlek mm.

cRoC skrev:
Med tanke på komp.. Nån som har ökat kompet i sin tzr? :) Har gaaaanska lågt orginal
Har haft seriösa funderingar men har alltid kommit fram till att det inte är någon idé. Säljer till våren iaf.

Biifer skrev:
Många andra saker som skilljer. Portning, komp, förgasarstorlek mm.
Om jag ska vara riktigt tydlig så har vi samma i allt!.. samma förgasare, cylinder, motor i övrigt, ventil, avgassystem, och munstycke. samma bricka och endå olika kw i papperna :S då NS F mot NS Rh2

philsson skrev:
Om jag ska vara riktigt tydlig så har vi samma i allt!.. samma förgasare, cylinder, motor i övrigt, ventil, avgassystem, och munstycke. samma bricka och endå olika kw i papperna :S då NS F mot NS Rh2

Annan portning o annat avgassystem.

philsson skrev:
Och då är frågan vad portning är. :va hört det nämnas många gånger.
här kanske man får chansen att få hojen å gå bättre :)

Han menar alltså kanalernas former och storlekar i cylindern.

cRoC skrev:
Han menar alltså kanalernas former och storlekar i cylindern.
Jag hade en svag bild att det handlade om att man typ gjorde ytorna mer lisa så att flödet rann på bättre. men om jag förstår dig rätt så är det olika hur kanalerna ser ut?.. i så fall är väl det bara dom på blocket.. :va för de e ju samma cylinder. kan jag förbättra detta själv ?.. kanalerna asså. typ slipa då eller

philsson skrev:
Jag hade en svag bild att det handlade om att man typ gjorde ytorna mer lisa så att flödet rann på bättre. men om jag förstår dig rätt så är det olika hur kanalerna ser ut?.. i så fall är väl det bara dom på blocket.. :va för de e ju samma cylinder. kan jag förbättra detta själv ?.. kanalerna asså. typ slipa då eller

Likadan inte samma! :fatta!

Asså ta om det så man kan läsa o fatta vad du menar, menar du att det bara e kanalerna i blocket du kan slipa? :va

Du kan öppna upp avgasporten och insugskanalerna.

philsson skrev:

Ja men innan du ger dig in inåt så läs för helvete en bok om det!! :) Och mitt tips är att börja med kolvmodifiering, inte lika dyrt om det går åt helvete!

Edit: Såg ett dremelliknande verktyg på Micro för 200 spänn. Skulle nog passa bra till att porta, ska själv köpa mig ett.

eh vet inte om det ens är lönt. känns inte som att jag kommer vinna så mycket effekt på det. bara större risk att skiten rasar.. och till solid så menar jag ju såklart att det är likadanna motorer så långt jag vet. Det enda jag kan tänka mig skiljer (eftersom jag inte är säker på att det är LIKADANT) är ju då kanalerna i blocket. men syftade på hur jag skulle bära mig åt överhuvudtaget på cylinder osv.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...