Strypning - Insuget.

-flippen-

Ny medlem
Gick med
28 May 2011
Hoj
Yamaha fzs 600 streetfighter
Halloj, det är så att jag tänkte plocka bort strypningen i min hoj (25kw) men blev lite osäker.
Det är dessa brickor man har mellan insuget och toppen.
Fick bort de två som sitter ytterst på varje sida men jag kommer verkligen inte åt dem två som sitter i mitten.
Så min fråga är, kan man köra runt som den står just nu eller är det ett dumt val? Sen kanske ni vill dumförklara mig, men visste sätter man en bricka för varje cylinder/förgasare? :)

Bild:

Tack på förhand.

På bilden ser det ut som att du inte lossat förgasarbryggan helt. Stämmer det?
Som svar på din fråga så kommer din hoj gå som en påse nötter om du låter de rest. strypningarna sitta i.

På bilden ser det ut som att du inte lossat förgasarbryggan helt. Stämmer det?
Som svar på din fråga så kommer din hoj gå som en påse nötter om du låter de rest. strypningarna sitta i.

Nej skulle bara kika över det en snabbis nu på kvällen.
Får väl ta och lossa hela skiten och riva bort alla brickorna.

Det klart att alla brickorna skall bort:fakta

Det går väl teoretiskt att köra med två strypta cylindrar. Vid lugn körning blir det nog ingen eller liten skillnad, men vrider man på mer kommer de två strypta att bromsa de andra två. Gör nog ingen skada på kort sikt i alla fall, men se till att plocka bort de andra två också.

Som StreetfighterGBG säger, klart alla strypningar skall bort, 33 hästar kommer man inte långt med, dock är det en rejäl jävla pulverökning om din hoj har över 100 hästar ostrypt.

Jag strypte av min R1a från 25kw, och herrejävlar vilket monster som släpptes loss, kände att det var alldeles för mycket pulver att köra på allmän väg, när man kan ligga i 70, vräka på och hojsatan börjar wheela.

Hade ju en tävling mot min gamla trimmade Honda NSR som har hela 29 bänkade hästar :yoparty Upp till 100 vann NSRen men då har ju inte Rettan varvat ur ettan ens..

Blev lite offtopic här men ja det sitter 1 strypning per cylinder/förgasare om den är strypt i insuget, annars är det klåp :tummenupp

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti