Strypning GSX-R 750 -97:a

swejen

Medlem
Gick med
17 Nov 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Gsxr1000
Hej

Min hoj är reggad med 72 kW. Vad jag fått höra ska det vara 94 kW...?
Om den nu är strypt vilket jag tror, vart kan strypningen sitta och hur identifierar jag den...?
Hojen är importerad -98 frå tyskland

Hjälp!!!

//Swejen
 
Vanligtvis trottelstopp eller liknande. Kolla förgasare, insugen. Med stor sannorlikhet sitter den där :)

Antar förresten att det är fuggar på den hojen? :D
 
-96/-97 ska ha fuggar, -98 kom insprutet.
Jag vet inte hur strypningen ser ut men det borde var trottelstopp (ta bort luftburken, kolla om trottlarna går att lyfta för hand ända upp). Skulle möjligen kunna vara nån form av strypning av insugsarean mellan motor och fuggar, lyft trottlarna och ge benet så att spjällen står vidöppna, kolla ner i insuget (lys med ficklampa), det ska vara rena autostradan ner där.

Toppfarten borde väl skvallra lite också. Jag minns inte exakt men jag tror min -96:a gjorde sisådär 270-275 eller nåt sånt men minnet kan ju svika.
I rimlighetens namn borde ju 98 hk inte räcka till mer än 250 km/h (max!).
 
Jo det är förgasare, tack för hjälpen!

Men jag har ju kört typ 270 km/h...? Kan det vara så att
den är inregistrerad med fel kW?? Jag menar det kanske
är 94 kW men det står 72 kW på pappret..?

/swejen
 
I så fall håller du tyst och är nöjd. ;)
Den borde gå på bakhjulet på ettan om du gasar och väntar. Gör den inte det är den strypt.
 
swejen skrev:
Ja jag antar att den reser sig på etten iaf, fast inte
så lätt..//Swejen
Japp. Min gjorde det. Lagom att den lättade runt sisådär 10 000 rpm (minns inte exakt) om man höll stumt från jättelågt varvtal. Detta utan att gunga eller rycka.
 
Har haft 2st 99:or båda stog det 72kw i pappperen, ingen av dom hade begränsad effekt, ena var svensksåld och den andra import.

Ingen annan hoj jag haft har det stått mer än 72kw i regpapperen ,brukar det göra det över huvudtaget?




swejen skrev:
Jo det är förgasare, tack för hjälpen!

Men jag har ju kört typ 270 km/h...? Kan det vara så att
den är inregistrerad med fel kW?? Jag menar det kanske
är 94 kW men det står 72 kW på pappret..?

/swejen
 
swejen skrev:
Ja jag antar att den reser sig på etten iaf, fast inte
så lätt..

//Swejen

Det gjorde inte min heller förrens Mattias visade mig hur man skulle göra, nu går den på bakhjulet hur lätt som helst på ettan med endast gas. :D

Står 72kW i mina papper också.
 
Mattias: Min R750 98, ska den spontant gå på bakhjulet om den är ostrypt?
Den gör nämligen inte det, men sen har den ju lite snällare effektkurva än 96an också...

Mattias skrev:
I så fall håller du tyst och är nöjd. ;)
Den borde gå på bakhjulet på ettan om du gasar och väntar. Gör den inte det är den strypt.
 
Pejo skrev:
Mattias: Min R750 98, ska den spontant gå på bakhjulet om den är ostrypt?
Den gör nämligen inte det, men sen har den ju lite snällare effektkurva än 96an också...
Jag vet faktiskt inte. Låt mig testa! :crash
 
Min -98:a lyfte på framhjulet utan hjälp på 1:an, o det med längre 1:a än original. Så en Ostrypt 98:a med original utväxling bör ju lyfta på hjulet utan problem.
 
Då frågar jag såhär då: Stillastående, normal icke forcerad start. Ger succesivt full gas, så vid 6000 varv har du full gas. Du håller full gas varvräknaren ut.

Går den upp då då?

Gilgo skrev:
Min -98:a lyfte på framhjulet utan hjälp på 1:an, o det med längre 1:a än original. Så en Ostrypt 98:a med original utväxling bör ju lyfta på hjulet utan problem.
 
swejen skrev:
Hej

Min hoj är reggad med 72 kW. Vad jag fått höra ska det vara 94 kW...?
Om den nu är strypt vilket jag tror, vart kan strypningen sitta och hur identifierar jag den...?
Hojen är importerad -98 frå tyskland

Hjälp!!!

//Swejen

hej
den kan vara strypt i kamaxlarna det har jag hört att det räcker med det
 
Mattias skrev:
I så fall håller du tyst och är nöjd. ;)
Den borde gå på bakhjulet på ettan om du gasar och väntar. Gör den inte det är den strypt.



min e strypt och gör 260+.. ska bli spännande till nästa sommar då ska det svarvas upp i insugsbrickorna
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top