Bushido
Skånsk Säckpipsninja
- Gick med
- 9 Sep 2006
- Ort
- Sydöst
- Hoj
- HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
hej på er allihop!
undrar lite över att strypa ner hojar till 25 kw, dvs mellanklass, någon som känner för att hjälpa?
så som jag fattat det finns det strypningar till vissa hojar och inte till andra. de hojar som man kan köpa strypningar till är det bara att montera varpå bilprovningen ska godkänna och regga om hojen till mellanklass, korrekt? appropå det, vad gör man med förgasarna? måste de ställas om inför en insugsstrypning tillexempel? bestyckas ner eller dylikt?
iallafall, de hojar som man däremot inte kan köpa färdiga strypsatser till måste man strypa efter bästa förmåga, bänka, få ett intyg på att hojen har giltig effekt och därefter prova den hos bilprovningen, korrekt?
hur gör man då för att fixa egna strypningar? borrar hål i en metallplatta och trycker in i insuget? hur vet man om effekten blir bra utan att bänka? mest så att man slipper bänka om åttatusen ggr... kostar ju trots allt en del...
och återigen, vad tycker förgasarna om att hojen bedövas? går hojen över huvud taget om man minskar bränsle/syre-tillförseln för mycket? (nej, jag vet att den inte går utan bränsle men det är inte så jag menar, tänker på hur det blir att strypa större hojar på typ 1100 kubik och sådär... det känns ju som om cyllarna skulle gå lite väl tomma om man ger dem bra mycket mindre "ånga" liksom...)
tack på förhand!
//bushido
undrar lite över att strypa ner hojar till 25 kw, dvs mellanklass, någon som känner för att hjälpa?
så som jag fattat det finns det strypningar till vissa hojar och inte till andra. de hojar som man kan köpa strypningar till är det bara att montera varpå bilprovningen ska godkänna och regga om hojen till mellanklass, korrekt? appropå det, vad gör man med förgasarna? måste de ställas om inför en insugsstrypning tillexempel? bestyckas ner eller dylikt?
iallafall, de hojar som man däremot inte kan köpa färdiga strypsatser till måste man strypa efter bästa förmåga, bänka, få ett intyg på att hojen har giltig effekt och därefter prova den hos bilprovningen, korrekt?
hur gör man då för att fixa egna strypningar? borrar hål i en metallplatta och trycker in i insuget? hur vet man om effekten blir bra utan att bänka? mest så att man slipper bänka om åttatusen ggr... kostar ju trots allt en del...
och återigen, vad tycker förgasarna om att hojen bedövas? går hojen över huvud taget om man minskar bränsle/syre-tillförseln för mycket? (nej, jag vet att den inte går utan bränsle men det är inte så jag menar, tänker på hur det blir att strypa större hojar på typ 1100 kubik och sådär... det känns ju som om cyllarna skulle gå lite väl tomma om man ger dem bra mycket mindre "ånga" liksom...)
tack på förhand!
//bushido