Strypa KTM 640 LC4 SM till 25kW?

Knoxan

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
WR450F -05
Hej!

Kan man strypa en KTM 640 LC4 SM till 25kW på något enkelt sätt??

Tänkte ta MC-kort och är sugen på SM cykel. Tänkte att man skulle kunna ta mellan MC-kort och övningsköra med en egen LC4:a som är strypt.

Vad tror ni om det?

/Knox

Last edited:
ska du ta lätt hoj kort.. så måste du väll ner i 11 kW å mellan kortet är väll 25 kW..

Mvh Persby

Min 625:a är reggad med 24Kw fån början.Samma med 660 också.Kanske enklare att köpa en sån?

Persby skrev:
ska du ta lätt hoj kort.. så måste du väll ner i 11 kW å mellan kortet är väll 25 kW..

Mvh Persby

Ofan, skrev fel. Mellankort skall det vara.

Tanken är att träna mycket själv med egen båge (Duke 2 eller LC4 SM).

/Knox

Kom ihåg att ska du köra för mellankort så räcker det inte med 25 kw, du får inte ha mer pulver än 0,16 kW/kg i tjänstevikt. Även fast du har 25 kw så kanske du överstiger den andra gränsen, i och med att SM-hojar kanske är lite lättare än vanliga hojar.

Lycka till med kortet!

Förresten: Är inte du född 81? Isåfall är det väl lika bra att ta tungt kort direkt, eller?

jo, men då kan jag inte övningsköra med min egna hoj (om jag nu köper SM hoj... för lite kubik helt enkelt).

Så jag tänkte att man köper en 25kW SM och tar mellankort med den och sedan kan det ju hända att strypningen råkar tas bort... :rolleyes:

Knoxan skrev:
jo, men då kan jag inte övningsköra med min egna hoj (om jag nu köper SM hoj... för lite kubik helt enkelt).

Så jag tänkte att man köper en 25kW SM och tar mellankort med den och sedan kan det ju hända att strypningen råkar tas bort... :rolleyes:

räcker det med 25 kw för den motarden då? tänkte på 0.16-gränsen...

Knoxan skrev:

Får man verkligen köra upp för mellan om man är gammal nog för obegränsad? Jag är tveksam. En KTM 625 är den enda från KTM som går in under Mellan-mc i orginalskick.

CayLe skrev:
Får man verkligen köra upp för mellan om man är gammal nog för obegränsad? Jag är tveksam. En KTM 625 är den enda från KTM som går in under Mellan-mc i orginalskick.

Vet inte...trodde det, men det kanske man inte får. Fan, vill ju tjäna lite pengar och slippa "hyra" båge när jag tar lektioner samtidigt som man kan träna ganska mycket själv på alla manövermoment. Onödigt att slösa pengar på sånt när man lika gärna kan träna själv.

Skall man träna själv vill man ju gärna göra det på samma båge som man skall köra upp på...

min idé kanske spricker helt enkelt...

/knox

Knoxan skrev:
Vet inte...trodde det, men det kanske man inte får. Fan, vill ju tjäna lite pengar och slippa "hyra" båge när jag tar lektioner samtidigt som man kan träna ganska mycket själv på alla manövermoment. Onödigt att slösa pengar på sånt när man lika gärna kan träna själv.

Skall man träna själv vill man ju gärna göra det på samma båge som man skall köra upp på...

min idé kanske spricker helt enkelt...

/knox

Lektioner får du ta på din hoj, men du måste köra upp på en som uppfyller kriterierna för tung-mc. så ta körlektioner med din hoj, sen hyr du en körskolehoj över en dag (samma som uppkörningen?) då du lär dej känna hojen.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman