Striden är över - slaget är vunnet!

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
DonQ - Jorpes = 6 - 2

Mission accomplished

Utan EMR på plats föll allt pladask. Det blev aldrig nån riktig match. I vanlig ordning tog sig herr J. om i starten men såg sig snart passerad och sen var det över. Jag skulle vilja tacka för i år och hoppas på en rematch framöver. :pannkyss

Annars var det ett stökigt jävla rejs. Startade bra och det höll ett halvvarv tills jag hade schysst fart med mig in i den löjliga chikanen men Lönn hade valt att parkera. Fick bromsa hårt, hojen vek sig runt sig själv och jag körde ju helt snett. Tappade några platser innan jag kom in i matchen igen. Några varv senare var det hojar och folk liggandes mitt på banan och rödflagg.

Nytt försök; kommer ett halvt varv sen ligger Nylund med hoj mitt på asfalten. Robban lyckas inte hitta nån lucka utan går på framhjulet in i nån som fått ner farten mer än honom. Jag är en hårsmån från att köra rakt in i Nylund som står på knä och ser groggy ut. Jonas Persson brakar av med kraft. Ny rödflagg...

Efter detta hade man tappat attacken lite och vid omstarten kändes det inte som att man ville ställa till nått. Var ganska försiktig i några varv och tyvärr gjorde det att jag tappade kontakten med Vberg & Quitte. Kom om Jorpes o Malm och jagade Quitte resten av rejset, konstant 2-3 sekunder bakom. 16 plats o missade poängen precis :( Doh!

Men jag är rätt nöjd ändå. Hade aldrig ens sett banan på bild innan jag kom dit och fick 15 minuters träning i torrt innan första kvalet.

Ett rejs kvar och i bästa fall 1500 spänn o några gamla däck att tillgå. Det börjar bli kärft :död

Förlåt... menar ni att det gick ikull mera folk under gulflagg? Seriöst alltså? Eller var det mer av "oj, DÄR går han ikull framför mig och jag har ingenstans att ta vägen"?

Lime skrev:
Förlåt... menar ni att det gick ikull mera folk under gulflagg? Seriöst alltså? Eller var det mer av "oj, DÄR går han ikull framför mig och jag har ingenstans att ta vägen"?

Mer av "oj, DÄR går han ikull framför mig och jag har ingenstans att ta vägen"! Det var zig-zag-körning mellan hojar, hojdelar o förare...

Don Quixote skrev:
Mer av "oj, DÄR går han ikull framför mig och jag har ingenstans att ta vägen"! Det var zig-zag-körning mellan hojar, hojdelar o förare...

Oki. Tur att alla klarade sig någorlunda helskinnade mao. Kan bli väldigt stökigt...

EMR erkänner motvilligt att DQ körde mindre långsamt än Jorpes

:huvet Attans!
Jag som satsat stora pengar på den här fajten!
Men som alltid, Bra kört DQ! :tummenupp

ecce skrev:
Vad blir det nästa år då? Ska du harva runt bland dom där :tomten eller kommer du "hem" till Sm cirkusen?

björn

STCC är rätt sköj men jag vet inte riktigt. Det hänger rätt mycket på ekonomin. Vill verkligen satsa fullt nästa år men är ett par hundratusen kort och det snyter man inte ur näsan. Får se hur det blir med allting, reglemente, jobb, sponsorer osv.

DreeTman skrev:
:huvet Attans!
Jag som satsat stora pengar på den här fajten!
Men som alltid, Bra kört DQ! :tummenupp

Egentligen vann du... skall rada upp bortförklaraingar senare. Men det börjar på Papp o slutat på "nen"

ska bli grymt kul att se finalen på mantorp :tummenupp

bra skrivet som vanligt :)

*/ ?>
Nyheter
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

Back