Streetrace SM 2013

Glenn Ocklund

Motorsport utvecklare
Gick med
18 Oct 2004
Hoj
raptor/Ducati 748 quad
Imorgon 15 maj kl 19:00 öppnar anmälan till första deltävlingen i Streetrace SM, Lunda 8 juni först ut, Strängnäs 29 juni, Tierp 14 juli mm. Klasser från moppe till bil, 2 mc klasser med och utan överladdning men allt fritt, ingen breakout, eller massa konstiga regler kör så fort du vågar...

Reserverad parkering för mc/mc Turbo inne på området som förra året, välkommen:tummenupp

Mera info på www.landracing.se

Bifogat

• A22 kometfoto.jpg
    A22 kometfoto.jpg
    199.9 KB · Visningar: 189
Förstår inte varför intresset är så svalt bland alla här på sh ingen som vill köra 402 m och få tid på det?

Lägg upp en tråd "Träna starter" och se vad som händer :-)

Betr. licens, försökte få info på hemsidan men det gapade tomt.
Är det svemo licens man skall ha?

Kikade på dragracing i lördags och blev lite intresserad.
Törs man fråga hur kopplingen mår efter en sådan dag? Har läst lite antydningar till att crossplane-R1 får burned clutch ganska lätt och rejvtranser här har tydligen eldat upp sin.

Nån som vet?

Last edited:
Kikade på dragracing i lördags och blev lite intresserad.
Törs man fråga hur kopplingen mår efter en sådan dag? Har läst lite antydningar till att crossplane-R1 får burned clutch ganska lätt och rejvtranser här har tydligen eldag upp sin.

Nån som vet?

Nu kommer ju inte jag att köra start à la MotoGP; fullt varv och dumpa koppling, utan det blir ju som vilket rödljusrejs somhelst. Ingen bränd koppling efter 3000 mil iaf ;)

Jämna, bra tider. Är den sänkt/förlängd eller original hög/kort?
Själv upptäckte jag en liten pöl bromsolja under ena framoket imorse :4skrika

Original förutom luft-å-buller, samt nerdrevad en kugg fram. Kanske gör den kuggen liiite :) Men jag kör ju inte strippen alls egentligen, sist var väl Spring Championship på Pite Dragway för typ ett decennium sen :P då på en Slözuki SV1000S som mäktade med 11.07/200km/h :banana

Back