Streetfighter

Art Vandalay

#149 Open
Gick med
9 Nov 2003
Hoj
KTM 525 SMR
Jag har haft det här uppe förut men frågar igen.
Bygger streetfighter av R1:an och behöver koppling/choke wire. nån som vet var man kan vända sig eller om det finns wirar till andra hojar som passar!?

Var på Carlbarks i kumla med mina gamla wirar i fredags och skulle hämta några som passade idag, men det kunde dom tydligen inte hjälpa till med.Enda sättet enligt dom var att tillverka egna wirar och det verkar ju lite konstigt. :kocko
Så ett gott råd , försök aldrig att få hjälp hos dom , dom kan nada och i de fall dom faktiskt anstränger sig tar det en jävla tid.. :finger

Art Vandalay skrev:
Jag har haft det här uppe förut men frågar igen.
Bygger streetfighter av R1:an och behöver koppling/choke wire. nån som vet var man kan vända sig eller om det finns wirar till andra hojar som passar!?

Var på Carlbarks i kumla med mina gamla wirar i fredags och skulle hämta några som passade idag, men det kunde dom tydligen inte hjälpa till med.Enda sättet enligt dom var att tillverka egna wirar och det verkar ju lite konstigt. :kocko
Så ett gott råd , försök aldrig att få hjälp hos dom , dom kan nada och i de fall dom faktiskt anstränger sig tar det en jävla tid.. :finger

Ville bara kolla, har du byggt många hojar eller är det din första ?
Kan upplysa dig om att du skulle få en av de högre vinsterna om du hittar någon wire som passar direkt on du inte behåller orginalhandtag mm.
Det blir OFTAST till att göra wirar, bara så att du vet.
Jag har byggt hojar i 20 år, det är sällan något passar som har tänkt sig :huvet
Det är förövrigt inga problem med carlbarks, trots att jag bara haft med dem att göre via mail eller phone.....

Ta med dem till en cross butik och jämför,funkar oftare än man tror.(yamaha pw80 gas wire har räddat många HD byggare.)

bela tasnadi skrev:
Ville bara kolla, har du byggt många hojar eller är det din första ?
Kan upplysa dig om att du skulle få en av de högre vinsterna om du hittar någon wire som passar direkt on du inte behåller orginalhandtag mm.
Det blir OFTAST till att göra wirar, bara så att du vet.
Jag har byggt hojar i 20 år, det är sällan något passar som har tänkt sig :huvet
.....

kan bara Instämma :fakta

Hur gör man egna då? Kan någon förklara.
Jag kommer att köra med ZX6R-rulle och RS-fuggar så det känns som man garanterat får tillverka nya alltså...

Man kan ju köpa wire på löpmeter och sen klämmer man bara fast en nippel i varje ände när man har kapat rätt längd... :tummenupp

/henke

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...