Streetfighter, vad byter man?

Kalle_

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2005
Hoj
DB9
Går i tankar om att bygga en streetfighter. Är det något man brukar göra utöver detta?:

Bort med frontkåpan, lykta osv.
På med typ twinlights. Är vanliga UFO twinlights godkända?
Höjja baken.
På med crosstyre.

Är det något mer man brukar göra? Ok man kan ju göra hur mycket som helst men för att få en "vanlig" streetfighter.

Har sett att många byter till R1 bakdelen. Vad kostar det ungerfär?

finns streetfighter kit att köpa med lite "standard" grejer. sök på blocket elelr liknande.. ufo brukar inte vara godkännda vad jag förstår...

Det som brukar vara standard att byta är styre, gaffelkrona, bromsledningar fram, gasvajer & lyse.
Allt annat som kommer där till brukar vara för att göra hojen snyggare och där kan man byta ut hur mycket som helst.

fahrenheit skrev:
finns streetfighter kit att köpa med lite "standard" grejer. sök på blocket elelr liknande.. ufo brukar inte vara godkännda vad jag förstår...

UFO twins är inte godkända, dock kan man ju skita i det o bara ha en annan lampa på besiktningen. stålomspunna kylarslangar eller överdrag är snyggt. annars så är det väll inte mer än det du skrev som du behöver byta om du vill ha en "vanlig" streefighter.

lycka till.

Wiseguy skrev:
Det som brukar vara standard att byta är styre, gaffelkrona, bromsledningar fram, gasvajer & lyse.
Allt annat som kommer där till brukar vara för att göra hojen snyggare och där kan man byta ut hur mycket som helst.

Jag lånar tråden lite om det går bra: hur mycket kostar det mellan tummen och pekfingret i arbetskostnad om man lämnar in hojen för att få allt det där monterat? Jag har varken tid/kunskap/verktyg/garage för att göra det själv men jag är sugen på en fighter så lämna in verkar vara enda möjligheten.

//Eric

DR-Zätare, ingen aning...
Jag känner faktiskt ingen som fått allting monterat och klart. Alla jag känner har gjort saker själv.

Man lär sig ifall man bara ger sig f*n på att göra det och dom sakerna som är helt omöjliga lämnar bort. Så var inte rädd för att bygga själv.

Wiseguy skrev:
DR-Zätare, ingen aning...
Jag känner faktiskt ingen som fått allting monterat och klart. Alla jag känner har gjort saker själv.

Man lär sig ifall man bara ger sig f*n på att göra det och dom sakerna som är helt omöjliga lämnar bort. Så var inte rädd för att bygga själv.

Det är tiden också som spelar in, viljan finns. Jag vill inte bli stående halva sommaren utan hoj att köra bara för att jag inte orkar skruva ihop den nya så jag tänkte det är lika bra att lämna in den så får man det riktigt gjort också.

//Eric

Wiseguy skrev:

Varför byter man gaffelkrona???? :confused:

#De finns inga dumma frågor# :tummenupp

Magoo skrev:
Varför byter man gaffelkrona???? :confused:

#De finns inga dumma frågor# :tummenupp
För att ett crosstyre inte går att montera på en krona som är avsedd för en hoj med clip on styre.
Om man inte bygger om kronan förståss.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...