Street bike

big_gun

Dooh!!
Gick med
1 Apr 2008
Hoj
Hayabusa -99
Var har alla street bike förare tagit vägen.
Konstigt att det inte är fler som vill börja testa street bike, som är en perfekt instegsklass:va
Det verkar bli för få anmälda i år, så nu får man börja köra mot nio sekunders hojar i super gas.
Jag vill lobba för den här bracketklassen som verkligen fyller sin funktion för oss som är i början av våran drag racing karriär.

Nu blir det till att snickra på mera pulver i puffran till nästa år.

Tycker verkligen att det e tråkigt om en sådan bra instegs klass som Street Bike skulle försvinna, började själv köra i Harley break out men gick över till att köra Street bike vilket va jätteroligt, att köra bracket racing e upp till förarens kunnighet att vinna. Eftersom det e väldigt få utövare i Twin Bike också så skulle jag vilja att den klassen o Street Bike slås ihop o körs som MC bracket ner till 6,40/10,00 o få ihop ett stort startfält. Ni som inte provat på att köra dragracing har ett utmärkt tillfälle 15-17/5 i Malmö där det körs Bikeline bikeweekend med enbart mc, det finns klasser för gatreggade mc o körs även riktig dragracing klasser så det e bara till att komma ner o va med.

Ingen vill köra bracket (inte många nog iaf) Det kvittar igentligen om bracket är en bra eller dålig tävlingsform, tydligen är det så att folk gillar indexklasser bättre, dom som körde streetbike innan har nu slutat eller gått upp till SGB.
Jag vet inte hur man ska folk att vilja köra bracket, eller om man ens ska försöka, kanske bättre att gå tillbaka till indexklass?
Kan ju bara tala för mej själv, men jag gillade att jag inte hade en chans att vinna på mina första tävlingar, hade det varit bracket så hade jag antingen tröttnat direkt, eller bytat till en annan klass som tvingade mej att köra fortare och fortare

Jag vet inte hur du grundar att ingen vill köra bracket? Tog en snabb titt på antalet startande i TSDS syd förra året o där va 50 st totalt startande i Street Bike, näst största deltagarantalet, enbart Super Gas Bike va större med 63 dom övriga klasserna kom upp i 22 som bäst, Det va sammanlagt 153 startande i mc klasserna 32% körde i Street Bike. Sen e det väl meningen att man ska börja i en instegsklass för att fastna i sporten o sen gå uppåt i klasserna så att dom som körde i Street Bike för 3 årsedan kör i SGB,PSB o PTB idag ser jag inte som att det e pga missnöje med bracket körning utan snarare ett naturligt steg i utvecklingen. Problemet idag e att nyrekryteringen e förliten, men förhoppningsvis så kan fler banor följa Malmös exempel o bjuda in gatcyklar till att prova på. Ha det gott o så hoppas vi på en Triumph o Aprilia på prispallen i Malmö 17/5

Vet inte hur jag räknade innan men det blev riktigt fel! Det ska va sammanlagt 216 startande mc o av dom va det 23% Street Bike. :tummenupp

Last edited:
Alltså skulle ingen riktigt insatt här på forumet kunna skriva en sticky om hur dragracingscenen osv fungerar då?
För ja har en känsla av att det är många som hänger här som skulle vilja, men inte vågar eller förstår sig på hur alltihopa funkar utöver just själva hojbyggandet ang dragracing.
Själv är ja bara en snorunge jämfört med vilja veteraner som finns här på forumet.

Kan ingen modig man anta utmaningen o öppna upp detta forumet för alla intresserade nybörjare?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT