Straff på att köra tung mc med A1?

DollarKatten

www.bombrepa.se
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
zx10r -04,KTM 625 SXC -05
Hej, tänkte fråga om det är någon som vet vad straffet är på att köra för tung mc för vad man har för behörighet?
Har hört att man bara får böter, för att man har ett mc-kort men inte rätt!?

Kan det stämma? Skicka gärna svar fort, ska va vid tandläkarn om en timme!!

:)

Tack på förhand

/dk

DollarKatten skrev:
2262010 Hej, tänkte fråga om det är någon som vet vad straffet är på att köra för tung mc för vad man har för behörighet?

Tack på förhand

/dk

Du får bära fotboja och hängs ut på forumet. :corn

daniel_dagge skrev:
2262014 har du tänkt att köra tung hoj så ska du nog skaffa ett sånt kk också :7peta

Inte riktigt svaret på frågan.
Det är inte en r1 det handlar om, ska köra farsans cb 400 från 82, har kört en del med den ute på landet, men nu är det in till stan det handlar om!

DollarKatten skrev:
2262010 Hej, tänkte fråga om det är någon som vet vad straffet är på att köra för tung mc för vad man har för behörighet?

Tack på förhand

/dk

Sök och du skall finna :). Dock kommer du bara hitta en massa skräptrådar där folk säger emot varandra eftersom ingen verkar veta (alla har ju såklart rätt dock). Jag kan säga vad jag tror....olovlig körning bla bla bla. Dom tar ditt A1 kort och du får vänta ett tag innan du kan ta om både det och antagligen B och A kortet också. Får du snutjag så kör som en idiot därifrån istället så slipper du problem :tummenupp.

EDIT: Såg vad för hoj du tänkt framföra, mitt tips är att inte försöka dra snuten :hihi. För övrigt är detta bara spekulationer, ring polisen och fråga vad som händer om du torskar, tveksam på om ens dom vet dock.

EDIT 2: Bra respons på tråden iaf, popcorn smileyn är ett faktum inom kort :)

Last edited:
DollarKatten skrev:
2262022 Inte riktigt svaret på frågan.
Det är inte en r1 det handlar om, ska köra farsans cb 400 från 82, har kört en del med den ute på landet, men nu är det in till stan det handlar om!

Jaha..så bara för att det var på landet och med en gamal hoj så är det okej :huvet

Varför berättade ingen det för mig när jag var fjortis :6surkart

Last edited:
Krille-666 skrev:
2262021 ja du får 200 spänn böter men oftast kommer man undan med en varning..... :hihi

Det var ett SÅNT svar jag ville höra! :P ringde polisen, men som vanligt här i visby så vet dom inte ett jävla dugg. Tack för svar, chiao

DollarKatten skrev:
2262041 Det var ett SÅNT svar jag ville höra! :P ringde polisen, men som vanligt här i visby så vet dom inte ett jävla dugg. Tack för svar, chiao

Ut och kör med dig nu, det där tipset är ju ovärdeligt :hihi

EDIT: För övrigt har jag haft en NSR 125 -91. Provade även kompisens CB 400 -8nånting. Tyckte 125:an gick bättre. För övrigt så är CB:n numera död eftersom allas våran egen Hållundan här på SH kvaddade den för x antal år sen :hihi.

Last edited:
Krille-666 skrev:
2262050 det är samma straff som om du inte skulle ha ett körkort :)

Är det inte värre utan något kort alls? :S skumt..
Men det är som sagt ganska mycket folk som säger olika saker, får väl se hur jag gör! tack för alla moral-kakor, ska ha dom i baktanke! :lol

2fast4hjo skrev:
2262028 Jaha..så bara för att det var på landet och med en gamal hoj så är det okej :huvet

Varför berättade ingen det för mig när jag var fjortis :6surkart

Ja det är tamigfan HELT jävla OK att köra vad fan som helst ute på landet så länge det inte stör någon. Shit... Vart är dagens moralkärringar på väg?

Spelar det nån roll egentligen vad det är för straff??

Räcker det inte att man vet att det är förbjudet?

DollarKatten skrev:

Tack på förhand

/dk

Jag körde farsans BMW K100 i ett år på A begränsad med resonemanget att tar de mig så åker kortet i vilket fall eftersom min hastighet nog inte ligger inom "felmarginalen" för hur mycket över gränsen man för köra. ;) Som tur var tog de mig inte.

Edit: Kom på att A1 är lätt och inte begränsad, hehe.

Last edited:
Måste vara samma straff som att köra tung hoj med mellan-kort, vilket är väldigt vanligt.... och IDIOTISKT, verkligen idiotiskt om det händer något.

Kan man lika gäran köra tung lasbil med ett B-kort, precis samma sak.

Men som sagt, jag skulle aldrig köra utan behörighet.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman