strömproblem

jerkap71

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2007
Hoj
-01 yamaha r1, en 200cc kinahjuling och en kxf450-10 åt junior
Ännu en fråga ifrån mig om min r1a -01... jag har bytt batteri i tron att de va problemet men ändå när jag har kört ett tag å stannar så är det som att de e slut på ström...den snurrara sakta ett par varv å sen bara sprakar de i relät... ja mätte direkt på batteriet når de vart så å då var de nästan 14 volt i de å när ja knäpper på lyset å tändning så sjunker de till 13.5 ungefär,men ändå så är det som att de e slut på ström när ja försöker starta... finns de någon här som vet vad de kan va för fel, jag har gjort rent kabelskon på stramotorn... Men de brukar alltid finnas någon här som vet svaren på problemen ja haft hittills...så ja tackar på förhand

kolla alla kontakter och jordpunkter och mät om det går vid startmotorn, är allt riktigt dit så är det nog kolen i startmotorn som är paj

Låter nästan som det är startrelät som är felande.
Om du vet vad du gör så kan du prova att kortsluta mellan batteri och startmotor-anslutningarna när startmotorn inte orkar, går den då som den ska är det där felet är.
Akta så du inte kortsluter mot ramen bara.

ja jag har inte provat att korstsluta direkt mellen batteri å startmotorn så de ska ja prova...men de knepiga e att när ja haft laddaren på tidigare i tron att de drog ur batteriet så har den ju startat å haft bra snurr i startmotorn tills ja har vart ute å åkt ett tag å sen stängt av den å nästa gång ja skulle starta så har de vart precis som att de vart slut på ström igen....men när ja mätte direkt på batteriet nu när de verkade va slut på ström igen så fans de ju typ 14 volt i batteriet å när ja slog på tändningen å lyset så gick de ner till ungefär 13,5 volt...men ändå så snurar den bara något varv å sen knäpper de bara i relät...

ja jag har inte provat att korstsluta direkt mellen batteri å startmotorn så de ska ja prova...men de knepiga e att när ja haft laddaren på tidigare i tron att de drog ur batteriet så har den ju startat å haft bra snurr i startmotorn tills ja har vart ute å åkt ett tag å sen stängt av den å nästa gång ja skulle starta så har de vart precis som att de vart slut på ström igen....men när ja mätte direkt på batteriet nu när de verkade va slut på ström igen så fans de ju typ 14 volt i batteriet å när ja slog på tändningen å lyset så gick de ner till ungefär 13,5 volt...men ändå så snurar den bara något varv å sen knäpper de bara i relät...

Titta lite extra nog på laddregulatorn.. brukar synas om den har blivit bränd.

Mät spänningen när du drar på startmotorn, om batteriet är fräsht ska inte spänningen gå ner under 12v.

Batteriet är alldeles nytt å inte ett biltema utan ett märkesbatteri så de verkar ju otroligt om de skulle vara felet...men de kan ju va fel på nya grejor också.....å jag har mätt på batteriet när jag prövar att starta när de verkar som att strömmen är slut å då går volttalet ner till tolv ungefär när ja trycker på startknappen å upp till 14,5 när ja släpper den... å de konstiga e att när ja haft ctekladdaren på övr typ natten så är de inga problem att starta den men när man har kört någon timme eller så så verkar de va slut på ström när man ska starta fast de visar 14,5 volt när man mäter direkt på batteriet....ja blir inte klok...

som jag tipsat om förut både här och i andra trådar ,,kolen i startmotorn ,,har haft samma problem ett antal ggr och då har detta varit felet

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back