Strömavbrott, nu vill inte frysen igång!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Tidigare idag så bytte vattenfall ut min elmätare och bröt strömmen i samband med detta.
Nu skulle jag ta fram lite wokgrönsaker ur den stora frysen och då visade det sig att den inte var igång längre! Fortfarande kallt men inte länge till...
Jag prövade dra ur strömmen och slog av knappen och väntade ett tag med att koppla in den men det är fortfarande inget liv i den.
Någon som vet hur det brukar fungera med frysar? Det är en äldre modell, medium-size (ca 150cm hög) som står i ett skafferi så jag vill inte gärna ta ut skiten i onödan.
Jag har massvis av fisk i frysen som jag inte vill kasta resten kan jag nog stoppa in i lilla frysen (kyl/frys-kombo) men det får inte plats mycket där :huvet

Om du kommer åt så följ sladen och mätt hur långt du har ström (börja i väguttaget)

säkringen/proppen :rolleyes:

Haha, åfan... Jodå, jag har dragit all el på hela övervåningen och har utbildning i ryggen så det var det första jag kollade :D
Bra tanke annars, hade jag varit stockholmare så hade det varit ett mycket bra förslag :gnissla

Tja, gammal skit kan ju ha en tendaens att inte starta om man stänger av skiten.
Kräv Vattenfall på en NY frys för de pajade din.

Tja, gammal skit kan ju ha en tendaens att inte starta om man stänger av skiten.
Kräv Vattenfall på en NY frys för de pajade din.

Blir nog jävligt svårt och sen så kanske det var dags att byta ändå :näsblod Tur att man bor ovanpå en elfirma då trotsallt, får beställa en därigenom, gratis också hoppas jag på.
Men jag fick slänga en hel påse med fisk då den ej fick plats i den lilla frysen, sen behövdes det tydligen en rensning i den också :D

Hur gammal är den stenålder?

Sitter kanske någon glassäkring........?

Ingen aning, ser ut att vara från mitten av 90-talet typ. Jag ska låta skiten frosta nu ikväll iaf och sen drar jag ut den imorrn och får kolla det då. Funkar den inte så åker den till tippen då jag ändå ska dit imorrn.
Men samtidigt så har jag inte sett nån form av glassäkring på kyl/frys tidigare, men man vet aldrig...

Ge den en rejäl smäll med högerkängan, funkar den inte efter det så är det soptippen nästa!

Våld löser allt! :fakta

Om du kommer åt så följ sladen och mätt hur långt du har ström (börja i väguttaget)

Hur tätt ska man sticka hål i isoleringen på sladden för att mäta???
Eller skalar man hela sladden och låter mätspetsarna på Fluken liksom glida efter sladden?

Om sladden är två meter lång och man har stöm 120cm i den, vad rekomenderar du då?

Jag sätter en femma på en nättransient som har skjutit kondensatorn till kompressorn, prova att bygla bort den, funkar kompressorn, byt konding...
Eller låt Vattenfall köpa dig en ny frys.

Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år