Strålande sol, men

hellbit

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2005
Hoj
zx10r
Tjena!
Vilket väder strålande sol och torra vägar ca 6 plusgrader.
Frågan e bara hur länge ska man vänta innan mn börjar köra vägarna är ju fortfarande vita av saltpuder. Kör ni ändå eller måste man vänta på ett ordentligt rgnfall innan man börjar?

hellbit skrev:
Tjena!
Frågan e bara hur länge ska man vänta innan mn börjar köra vägarna är ju fortfarande vita av saltpuder. Kör ni ändå eller måste man vänta på ett ordentligt rgnfall innan man börjar?

Hmm jag vill nog vänta tills 1.April Ialf!. Inte så kul att köra ut på vägarna nu med allt Salt o skit som faktiskt fortfarande ligger kvar. Såg saltbilen igår trots torra o fina väger ( Enligt mig ) .

Tre veckor till klarar man ju! :tummenupp

hellbit skrev:
Tjena!

Har kört ca 20 mil under november och till nu i mars under dagar då det varit körbart, det är ju kallare så några högre farter blir det inte, samt att även om vägarna "känns" torra så är det dammigt el/saltpuder, mycket av skit från bilarna som hamnar i snön som smälter o det blir kvar på vägen.

Fritktionen är sämre, kör man i något blöt o gasar där det är torrt så är det lätt att få släpp mm, men kör man försiktigt o med omdömme så går det, blir inte långa sträckor åt gången heller. Rullgrus o isfläckar får man passa sig för med, samt billister som alltid..

Men snart kommer värmen, och de efterlängtade Broddway maskinerna samt avsköljande vårskurar :tummenupp

Zee skrev:
Nej! Det gör man inte! :huvet

:jäs

Tyvärr är jag så jävla pedantisk så jag skulle inte klara att köra hojen med vetskapen att det är en massa skit på vägarna och att min lilla snutta tar skada! Men jag är o andra sidan lite :kocko .. Men tro mig jag är lika sugen på att köra för de! Var på Oves igår o köpte nya handtag o lite annat krafs bara för att ha ngt att göra i garaget, problemet är ju bara att man blir ju mer sugen på att köra efter man har monterat allt! :huvet

VAR I HELVETE ÄR VÅREN :confused: :va

Idag har vi strålande sol men tyvärr så är det kallt som F...

Ahh nu skiter jag snart i alltt o säljer hojen o börjar med fågelskådning istället :näsblod

hellbit skrev:
Tjena!
Ut och filma nurå :banana

fick litte vårkänslor idag efter jobbet... :banana

Bifogat

• winterwheelie.jpg
    winterwheelie.jpg
    72.9 KB · Visningar: 54
här uppe var det -3 och strålande sol idag. Har kört 4 timmar skoterled med crossen. jobbigt, men fyy vad kul !

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026