Sträcka Falkenberg-Ullared.

666INFLAMES

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2008
Hoj
ZX9R 00:a
Tjena alla glada...

Är och semestrar med familj i halland nånstans.
Och då det finns vissa tendenser till ösregn mest varje dag i detta skitland så bestämde vi oss för en liten avstickare till Ullared.
När vi kommer söderifrån till Falkenberg och svänger av mot Ullared så kommer man in på en 90väg som fick mina ögon att börja gråta ganska omedelbart då jag insåg att jag faktiskt satt i en V70 med kärring och ungar och inte på min gröna livsfara, fy f.n vilken väg är ni i krokarna bara måste ni åka den vägen jag funderar starkt på att åka ner enkom för att åka där.:yoparty

PS. ni på västkusten har sannerligen fina vägar om man jämför med inlandet.DS

Väg 154, f.ö. den som passerar Falkenbergs motorbana (Ljungby). Den kan roa en stund men e mest hopplös i bil under semestertider.
Men det finns vansinnigt roliga vägar att utgå ifrån den, åt båda håll. :tummenupp

Ja, Hallland har nog bland det största/bästa urvalet fantastiska hojvägar i Sverige. Om man kör i de delar som ligger öster om E20 (dvs de flesta) så är i princip vilken väg som helst en riktigt fin hojväg.

Ni som bor i Halmsatd, vad sägs om den korta vägen mellan v25 och Åled strax öster om Halmstad, och sen fortsätta från Åled upp mot Släggarp (crossbanan), sen kan man köra åt vilket håll som. Ex leta sig upp mot simlångsdalen och köra vägen mot Tönnersjö. Dessa vägar är ganska smala, duktigt kurviga med helt ok beläggning. På minussidan är att det är mer skog än avåkningszoner.

Får tacka inflames för det fina omdömet om våra vägar. :)

Du är välkommen ner fler gånger! :)
Fast du har roligare om du tar hojen då istället. :)
Om du kör med packningen liten packning stor plånbok och "kärringen" har egen hoj så beroende på antal och ålder så kan ni skjutsa ungarna. Fast åka till ullared för att handla med hoj är väl sådär... funkar om ni bara ska köpa en tub tandkräm. :-p

Tack för tipsen! Har semester nu och ska upp till Falkenberg på onsdag med hojen. Jag och tjejen ska ut och köra lite. Har ni fler vägar att rekommendera i de krokarna eller någon destination som kan vara värd att åka till? :)

Ni som bor i Halmsatd, vad sägs om den korta vägen mellan v25 och Åled strax öster om Halmstad, och sen fortsätta från Åled upp mot Släggarp (crossbanan), sen kan man köra åt vilket håll som. Ex leta sig upp mot simlångsdalen och köra vägen mot Tönnersjö. Dessa vägar är ganska smala, duktigt kurviga med helt ok beläggning. På minussidan är att det är mer skog än avåkningszoner.

Du menar SuperSträcka 1? :D Bodde i Halmstad tidigare och älskade den sträckan. Sinnesjukt bra, men skymda kurvor emellanåt.

Men som sagt, de flesta vägarna i Halland är fina krokiga vägar. Finns mycket krokiga vägar mellan åkrarna med fri sikt många kurvor fram.

Även kuststräckan Halmstad -> norrut är fint som öppnar med höghastighetskurvor, sen är det bara att välja en av avstickarvägarna in mot bondgårdarna.

Från gamla E6 > Kvibille >Slättåkra, sväng vänster strax innan Slättåkra mot Gräsås, i Y-korsningen efter några kilometer, håll vänster.. när du kommer till ett litet samhälle sväng vänster och du passerar en såg som ligger där. Nu börjar det riktigt roliga :) Passa dig för traktorer som kan dyka upp bara..vacker väg fullständigt utan avkörningszoner, men med fina och snabba böjar med stora höjdskillnader. Tag höger när du kommer till en T-korsning, därefter vänster vid nästa T-kors. Nu är du ute vid gamla E6 igen, men strax söder om Falkenberg.
Kan någon ta fram en karta hade det varit enklare, men du kommer rätt om du följer beskrivningen.

Pm:a så kanske jag kan ge en bättre beskrivning, men det borde inte behövas.
Lycka till

Du menar SuperSträcka 1? :D Bodde i Halmstad tidigare och älskade den sträckan. Sinnesjukt bra, men skymda kurvor emellanåt.

Men som sagt, de flesta vägarna i Halland är fina krokiga vägar. Finns mycket krokiga vägar mellan åkrarna med fri sikt många kurvor fram.

Även kuststräckan Halmstad -> norrut är fint som öppnar med höghastighetskurvor, sen är det bara att välja en av avstickarvägarna in mot bondgårdarna.

vi är verkligen bortskämda här.
Håller med dig, norrut är kalas, men likaså öster och söderöver.
funderar på att rita top tio vägarna på en karta, men kanske bästa att undvika så vi inte får en bultendiskussion.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti