Jag var och kollade på nytt ryggskydd idag. Fastnat för Alpinestars Bionic, och de hade fått hem ett i storlek L. Borde fungera, tyckte jag. 184 cm lång.
Men i helsike heller. När jag hade det någorlunda ner till svanskotan slutade det mellan skulderbladen. Detta var dessutom stående rakt upp och inte nerhukad på en hoj. Öh va?
Skall jag ha XL? Vad i hela friden gör då de som är 190+?
Råkar någon ha ett Alpinestars Bionic storlek XL liggande? Skulle vara väldigt tacksam om jag kunde få ett mått på hur långt det är så jag kan jämföra med mitt nuvarande ryggskydd som känns lagom långt!
Hört lite rykten om att XL och L skulle ha samma platta men olika remmar. Vet dock inte om det är någon sanning i det.
Jävligt skönt annars, så det var bra surt.
Men i helsike heller. När jag hade det någorlunda ner till svanskotan slutade det mellan skulderbladen. Detta var dessutom stående rakt upp och inte nerhukad på en hoj. Öh va?
Skall jag ha XL? Vad i hela friden gör då de som är 190+?Råkar någon ha ett Alpinestars Bionic storlek XL liggande? Skulle vara väldigt tacksam om jag kunde få ett mått på hur långt det är så jag kan jämföra med mitt nuvarande ryggskydd som känns lagom långt!
Hört lite rykten om att XL och L skulle ha samma platta men olika remmar. Vet dock inte om det är någon sanning i det.
Jävligt skönt annars, så det var bra surt.