Storlek på skinnställ

wheeelie

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2012
Hoj
2007 kawasaki z750
Hej alla bikers är på jakt efter ett nytt skinnställ efter att ambulansen klippte sönder mitt :( hade ett arlen ness storlek 54 men är väldigt fundersam och vore väldigt tacksam om jag kunde få hjälp med storlekar på olika märken.prövade idag ett alpinestar 56 men var för kort. Jag är 188 och väger 85 ganska långa armar. Tack i förhand

Jag beställde mitt alpinestars från nätet, mer eller mindre en chansning men det var en chansning som gick hem!! Det enda jag gjorde var att mäta alla mått man skulle och sedan gick jag efter storleken där dom flesta av mina mått passade in enligt sizecharten för Alpinestars. Var jävligt nervös när jag fick stället å skulle prova men de satt gött somfan :yoparty vill du inte köpa online så åk runt till alla mc butiker du har i närheten och prova prova prova! =) happy hunting!

Jag är som du 188 cm och ca 80 kg.
Har provat riktigt många ställ, och du kommer inte hitta något som passar dig.
Tyvärr gör man inte ställ som andra kläder, med en storlek i midja och en på längden, utan blir ställen längre så blir de även bredare. Ett ställ som passar dig på längden kommer att vara för stort runt midjan.

Vill du ha ett ställ som passar, måste du få ett ställ uppsytt efter dina mått.
Den bra nyheten är att det sedan kommer att sitta grymt bra på dig, och att det inte kostar så mycket mer.
Jag köpte mitt av/på www.psiscandinavia.com och är riktigt nöjd :yoparty:yoparty:yoparty

Jag är 185cm och 95 kilo. Hade ett Spidi 54 men de va lite kort så köpte ett Alpinestars 56 och de sitter perfekt

hade ett arlen ness 54 som passade bra ju.
provade ett alpinestar 56 också är ju 188 så det blev cameltoe :3freak

Jag e 196 och 90 kg. Jag köpte ett Arlen ness från FC-moto i storlek 110. Dvs ett 54 i tall version. det räckte inte riktigt för min del så en skräddare trollade fram ett par extra cm på längden.

Så om du är storlek 54 och så lång skall du nog kolla närmare på det. Vill minnas att 110 storleken va riktad till folk runt 190-ish

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman