Storlek på skinnställ till tjej?

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
Min flickvän ska skaffa sig ett skinnställ men vi tycks aldrig hitta något som passar. Testade ett Dainese på en MC-firma som var storlek 34 och det passade bra. Sen ser man annonser på blocket med tjejer som är kortare än min flockvän (ca 163cm lång) och med ett skinnställ som har storleken 42.
Kollade även in www.fc-moto.de för att kunna köpa ett billigt ställ men där är minsta storleken 38. Finns det en massa olika storlekar som motsvarar en 34:a?

Hjälp oss att hitta rätt i denna djungel av skinnställ!

// Vapor

Min flickvän ska skaffa sig ett skinnställ men vi tycks aldrig hitta något som passar. Testade ett Dainese på en MC-firma som var storlek 34 och det passade bra. Sen ser man annonser på blocket med tjejer som är kortare än min flockvän (ca 163cm lång) och med ett skinnställ som har storleken 42.
Kollade även in www.fc-moto.de för att kunna köpa ett billigt ställ men där är minsta storleken 38. Finns det en massa olika storlekar som motsvarar en 34:a?

// Vapor

Det finns bara ett sätt och det är att prova, prova och prova. Ingen på denna jord är byggd likadant som någon annan. Jackan kan behöva gå upp en storlek men byxorna ner en storlek. Som sagt. Prova.

Det finns bara ett sätt och det är att prova, prova och prova. Ingen på denna jord är byggd likadant som någon annan. Jackan kan behöva gå upp en storlek men byxorna ner en storlek. Som sagt. Prova.

Problemet är att testa skinnställ på fc-moto.de.
Sen är det knappt några MC-firmor som har skinnställ hemma i tjejstorlekar.
Men jag hörde något att Italienska storlekar är inte samma som svenska. Typ att en Italiensk strl 40 motsvarar en svensk strl 34-36?! :va

Problemet är att testa skinnställ på fc-moto.de.
Sen är det knappt några MC-firmor som har skinnställ hemma i tjejstorlekar.
Men jag hörde något att Italienska storlekar är inte samma som svenska. Typ att en Italiensk strl 40 motsvarar en svensk strl 34-36?! :va

Det stämmer. En del återförsäljare anger den försvenskade översättningen av storleken i annonser och vid kontakt. Det är lite tokigt.
Kolla därför alltid på storlekslappen fastsydd i stället vad det är för en storlek.
Dianese stlk 44/46 motsvarar svensk 38/40 så din utsaga ovan stämmer säkert.
Sen kan det skilja på olika märken också - jag kan inte ha Spyke och Halvarsson tex (avsett storlek) men Dianese passar mig (oftast).

// Vapor

Säger som de tidigare inläggen, PROVA :tungan ... åk till en firma som har många olika ställ (typ lelles i uppsala). Jag köpte nytt i våras, jag provade allt från 34 - 46. Dainese ställ var allt mellan 42-46 som passade beroende på modell på stället...

Lycka till, det kommer bli jobbigt :) gör testningen på en kall/kylig dag :D

Säger som de tidigare inläggen, PROVA :tungan ... åk till en firma som har många olika ställ (typ lelles i uppsala). Jag köpte nytt i våras, jag provade allt från 34 - 46. Dainese ställ var allt mellan 42-46 som passade beroende på modell på stället...

Lycka till, det kommer bli jobbigt :) gör testningen på en kall/kylig dag :D

Tack.
Har fått lite nyttig information som ska förmedlas till tjejen.
:tummenupp

// Anders

Hade samma problem till min sambo...
Slutade med Lelle's i Uppsala och ihop plock av dainese ställ...
Jacka av en modell och byxor av en annan... Storlek 32...
Fortfarande för stort men skydden sitter rätt och kvar iaf... :D
Handskar av minsta modell som tillverkas, hjälm xxs osv osv...
Kalle på Lelle's grät av lycka när vi var klara... :hihi

Hade samma problem till min sambo...
Slutade med Lelle's i Uppsala och ihop plock av dainese ställ...
Jacka av en modell och byxor av en annan... Storlek 32...
Fortfarande för stort men skydden sitter rätt och kvar iaf... :D
Handskar av minsta modell som tillverkas, hjälm xxs osv osv...
Kalle på Lelle's grät av lycka när vi var klara... :hihi

:D då var det tårarna efter er han torkade när jag kom in :)
Jag tror jag provade ALLA olika 2-delade ställ (slutade med ett helt)

Sen va jag så sne (mat/sockerbrist + att jag e rödhårig :D ), så jag åkte hem för att återvända 2 dagar senare.
Plockade fram stället jag provat betalade och åkte hem, lycklig som få :D

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back