Storlek på ryggskydd

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Jag funderar på att köpa ett Halvarsson track ryggskydd och undrar vilken storlek jag bör ha? Jag är ca 183 cm lång...

Tack på förhand
Simon

Beror på din rygglängd och inte bara kroppslängd vilken storlek du ska ha. Troligen är du lite mitt emellan.. Men ta hjälp av expediten så löser det sig säkert:tummenupp

Beror på din rygglängd och inte bara kroppslängd vilken storlek du ska ha. Troligen är du lite mitt emellan.. Men ta hjälp av expediten så löser det sig säkert:tummenupp

Ska handla begagnat online tänkte jag.. Och då blir det svårt med expedit... Har nog ganska vanliga proportioner på kroppen...

Ska handla begagnat online tänkte jag.. Och då blir det svårt med expedit... Har nog ganska vanliga proportioner på kroppen...

Tippar på large då. Men försök att besöka en mc-affär istället. Än är det väl inte dags ännu? Du kanske ska på mc-mässan nästa vecka? Ta hjälp av killarna på plats då.

Låt någon mäta ryggen och sen kan du kolla på nätet hur långa de flesta modeller är annars är det bara att åka til en handlare och prova!

Att köpa ett beggat ryggskydd kan väl inte vara någon vidare bra idé?

Måste väl vara värt de kronorna emellan, om inte annat, så vet jag själv hur svettigt det blir:eek:

Har kollat upp Halvarssons storleksguide för track ryggskyddet. Måttet gäller från skuldra till midja:
small: 380-460 mm
medium: 460-500 mm
large: 500-530 mm

Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...