Stor trafikrazzia på Södertäljevägen idag på eftermiddagen

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Hoj
GIXER 1000
Stor trafik razzia på Södertäljevägen från Västbergarondellen & söder ut i dag vid kl 14.00 tiden. Det var 1 piketbuss, 4 polisbilar & lika många MC-poliser. Tydligen körd de varvet Västberga rondellen - Hallunda rondellen fram & tillbaka. Bussen stod strategiskt parkerade vid påfarten Västberga - söderut på Södertäljevägen.

Då det var många hojar ute undrar man ju om de tog någon.

Själv mötte jag dem åkande in mot stan, körande bara lite över körkortsgränsen.

Tog bilen lite senare för att handla då en snutbil ligger i 80 km/h på en 90 km/h väg. Alla ögon tjänare tvärnitar & lägger sig snällt bakom snuten. Men jag resonerar att är det nittio kör jag nittio även om snuten ligger i mittfilen. Så jag kör om det jag inte märker är att snuten ökar farten till nittio & när jag kör om håller jag omedvetande lite över hundra. Snuten lägger sig givetvis i arslet på mig, så jag sänker snabbt till lagliga nittio igen. Efterföljandet pågår i ett par hundra meter & avslutas med att snuten ljustutar & tar avfarten från Södertäljevägen. Arbetspasset var tydligen slut för dagen. Ljustutandet var väl en adjö hälsning. Eller?

Var det tre blink?

Då betyder det på snutj___l-som-blinkar-med-helljus-i-arslet-på-framförvarande-bil-som-inte-respekterar-konstapeln-språk;
Vi har kollat upp vem du är/var du bor och kommer och spöar skiten (förlåt - tappar batongen ska det naturligtvis vara...) ur dig senare...
Hörde jag Björneborgarnas Marsch..?

Over and Out

KK

Last edited:
Ta det lugnt där ute. dom står fan och skjuter dygnet runt i stockholmstrakten överallt nu. jag är körkortslös till slutet på juni och det SUGER.

Ta det lugnt där ute. dom står fan och skjuter dygnet runt i stockholmstrakten överallt nu. jag är körkortslös till slutet på juni och det SUGER.

Du stannade alltså..?
Rookie mistake.:glömdet
Kolla in lite sköna filmer om hur man drar Farbror Barbro på slangen ska du se att de inte händer dig igen...
Tydligen nån Zpoek-Goesta som har gett ut en hel samling med filmer på temat.
Hür dü GasZsar HelVveteTtT, Lektion 1-6. Eller var det 666?:3freak

Stick iväg och köp några lotter, idag är en turdag för dig. :banana
En vän med två kompisar gjorde ungefär som du i en personbil. Körde om en lastbil för nån månad sedan. En lastbil som körde 80 i uppförsbacke på 90 väg.
Och med en polisbil bakom personbilen. Och föraren trodde inte polisen skulle "ingripa".
Det kostade mycket mera tid än de sparade på omkörningen :huvet + pengar. :(

Du stannade alltså..?
Rookie mistake.:glömdet
Kolla in lite sköna filmer om hur man drar Farbror Barbro på slangen ska du se att de inte händer dig igen...
Tydligen nån Zpoek-Goesta som har gett ut en hel samling med filmer på temat.
Hür dü GasZsar HelVveteTtT, Lektion 1-6. Eller var det 666?:3freak

Skulle vilja se dig köra ifrån polisen i en ford focus 1.8 flexifuel :tummenupp:tummenupp

Skulle vilja se dig köra ifrån polisen i en ford focus 1.8 flexifuel :tummenupp:tummenupp

Du tog bilen..?

Rookie mistake #2:crash

Edit; Nu när jag kommer tänka på det - Goesta behandlar ju det ämnet också.
Fast i en Subba med kraftig andningshjälp dock...

Last edited:
inte ens värt för konstaplarna att beblanda sig med dig för att du kört 10 för fort. min syster klarade sig tom efter att hon blivit stoppad för att hon körde 80-85 på nynäsvägen. hennes förklaring var "jag är ingen ögontjänare som alla andra, ja jag körde väl för fort då" och det slapp hon böter osv på, dock inte utan arga blickar.

Du måste ha missat dom 19 andra patrullerna å helikåpetern... ;)

Satan va trevliga vissa på forumet är, druckit fööör mycket eller rökt för mycke majjabrasa eller:crash:crash:crash

Träffade farbror blåbär idag på en enslig landsväg men han hade vett nog att ge fan i att följa efter när vi 5 i rad drog om honom i 250 knyck på bakhjulet.. Nu måste vi vara coolast på sh????????

Du skulle ha nitat. Klivit ut och gormat: Va fan har jag sagt? Blinka med blåljusen om ni vill ha ett race!!! :banana

Om din mätare visade 100 så körde du ungefär 90 i verkligheten.

Dom tyckte bara det var trevligt med någon som höll hastighetsgränsen och blinkade dig ett litet "vaya con dios"

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP