Stoppis Teknik

Cobretti

Iskall-Pilot
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
KTM 525 Motard 06:a
Har ni nån speciell teknik när ni gör stoppis så att stoppisen inte blir sne ?
Jag blir så förbannad :huvet av alla mina stoppis som jag gör så blir 50% snea och måste avbryta.

Mkt tacksam för tips :)

Nu kör jag iofs inte motard då men om arslet viker ut åt vänster, styr åt vänster. Du måste följa med.

Har provat lite med att svänga, jag drar upp hojen på framhjulet oftast runt 100km/h då är det inte så lätt att svänga i dem hastigheterna ? Lättare blir det att parera genom att svänga när man börjar stanna in.

Cobretti skrev:
Har provat lite med att svänga, jag drar upp hojen på framhjulet oftast runt 100km/h då är det inte så lätt att svänga i dem hastigheterna ? Lättare blir det att parera genom att svänga när man börjar stanna in.

Alltså det är ju små korrigeringar det kan man väl göra även om det är lättare att hinna med när det går saktare. Men kommer du verkligen längre i hög fart? Saktar man in lite och kör högre och mer kontrollerat blir det oftast längre... och rakare.

Ju snabbare du tar upp hojen till balanspunkten ju mindre kastar den ut. Så försök ta upp den högt direkt, sen gör du som det rigge säger :) , men under själva uppryckningen lr vad det heter så gör du typ tvärtom. Om baken åker åt vänster, tryck till med vänsterhanden och vrid ut hojen åt höger med kroppen/benen för att räta ut hojen. :tummenupp

Cobretti skrev:
Har ni nån speciell teknik när ni gör stoppis så att stoppisen inte blir sne ?
Jag blir så förbannad :huvet av alla mina stoppis som jag gör så blir 50% snea och måste avbryta.

Mkt tacksam för tips :)
O håll blicken högt!!!

Kolla så inte bakhjulet sitter snett i svingen. Om inte så finns det ingen chans att hålla den rakt.

KTM DAVVE skrev:
O håll blicken högt!!!

Som Davve säger blicken högt!!!....men kolla även på vägen innan hur den ser ut...om det är så att den är välvd för vatten avrinning så kan det ju vara så att det orsakar att du sätter ner arslet snett.....

ps: Grattis Davve till 3'e platsen i SM :banana

mvh//Norris

Bifogat

• IMG_1090.jpg
    IMG_1090.jpg
    46.5 KB · Visningar: 86
jag har börjat kolla ner lite i backen istället för rakt fram..
inte rrrraaaaaakt ner utan ner bara.
verka gå bättre o bättre för mig då...
jag e stolt över min 25 m jag gjorde idag :rofl
faen körde ganska fort innan man nöp i :brinnerup

kropps placeringen är viktig när det gäller stoppies på motarder sitt långt fram och ha raka armar så kommer du ha lite bättre kontroll nu har du massa tips ut och testa och träna innan snön kommer!

Mcbudet skrev:
kropps placeringen är viktig när det gäller stoppies på motarder sitt långt fram och ha raka armar så kommer du ha lite bättre kontroll nu har du massa tips ut och testa och träna innan snön kommer!

Jupp, är ute och tränar som en galning, en hel del igår. Börjar märka att det går bättre o bättre :tummenupp lite fin slipning nu så ska dem allt sitta :)

Nyheter
En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen