Stoppierekord! Typ..

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Känns som jag börjar få lite snits på mina stoppisar nu. Tog personbästa idag! :banana Blev ca. 40 meter.. Men... Det var nedförsbacke och jag hade en jä**a fart.. Hur fan gör man för att få på riktigt långa framslangskörningar alla Krattan´s 205 meter typ?? :gnissla När jag åker på framhjulet så sänks ju farten kraftigt hela tiden.. Kommer ju inte så långt, även om jag bromsar upp den i runt 80 km/h.. :va
Är det som när man slangar tro, att man har som en balanspunkt även framåt? Hmm, när jag tänker efter borde det ju vara så naturligtvis.. Men man blir ju lite skraj när det känns som man ska tippa framåt.. Har gjort det två gånger, och det får fan räcka.. :3freak
Så, hur gör ni?
Vad är era personbästa? :)

/S.Knutte

slå upp den i högre hastigheter! då kommer du längre! cbr:en går att lyfta bakhjulet på i 200blås

Har bara stoppiat mer eller mindre ofrivilligt själv och det har varit med lättare hojar.

Man kanske skulle gå en "stoppies for dummies"-kurs ;)

Vrid på comp-skruvarna på gaffeln till max, ladda på en lång raka......... klipp i frambromsen bestämt när du får i varvstoppet på sexan samtidigt som du reser dig upp. Ha inte tungan mellan tänderna.......

Lycka till :tummenupp

Tom Byron skrev:
Vrid på comp-skruvarna på gaffeln till max, ladda på en lång raka......... klipp i frambromsen bestämt när du får i varvstoppet på sexan samtidigt som du reser dig upp. Ha inte tungan mellan tänderna.......

Lycka till :tummenupp

Ahaaa... Då vet jag varför jag inte lyckats!! Jag har bara fem växlar ju!! :gnissla
Hmm, tungan mellan tänderna, varför inte? :tungan
The Guru :Bugar kanske kan komma ner till V-ås och hålla kurs i stoppisar då? :yoparty

Nä, jag suger (!) på stoppies, Krattan har berättat å visat 400ggr men det går lixom inte, visserligen blev det lättare med husan men problemet är att hojen vrider sig å jag törs inte styra emot.......... moment 22typ.... but who cares, jag övar gärna när ingen ser på...... Utanför McD typ :tungan

Jo, tungan tar vind lixom så blir det ett lustigt visslande ljud i munnen när man åker så fort, å dessutom e tordyvlar hårda även fast de ser luddiga ut när de är stilla :hihi

SuperKnutte skrev:
Ahaaa... Då vet jag varför jag inte lyckats!! Jag har bara fem växlar ju!! :gnissla
Hmm, tungan mellan tänderna, varför inte? :tungan
The Guru :Bugar kanske kan komma ner till V-ås och hålla kurs i stoppisar då? :yoparty

Tom Byron skrev:
Nä, jag suger (!) på stoppies, Krattan har berättat å visat 400ggr men det går lixom inte, visserligen blev det lättare med husan men problemet är att hojen vrider sig å jag törs inte styra emot.......... moment 22typ.... but who cares, jag övar gärna när ingen ser på...... Utanför McD typ :tungan

Jo, tungan tar vind lixom så blir det ett lustigt visslande ljud i munnen när man åker så fort, å dessutom e tordyvlar hårda även fast de ser luddiga ut när de är stilla :hihi

Känner igen att hojen vrider sej.. :gnissla Knepet ska tydligen vara att man håller blicken lååångt fram.. Inte på framstänkan som jag brukar.. :tungan
Har oxå nåra bra träningsställen här i stan.. Varje rödljus och , naturligtvis, McD!! :rofl
Problemet med tordyvlar har vi inte märkt av så mycket här nere i V-åstrakten faktiskt.. Kanske är något lokalt problem ni har i Gävletrakten? :7peta

Mmm, jag spanar för nära framhjulet jag oxå, fick tips om det när vi åkte på isen. Jag var skraj när det blir uppkört å spårigt, så tittar jag vart spåren är å kör naturligvis ner i dem å det blir kattskit av allt........... så höjde jag blicken å man såg då inte spåren, å det gick bättre ut ur böjarna.

Får nog höja blicken när man ska impa på chixen oxå, inte titta på boobsen utan titta i ögonen lixom :fatta! Muhahahahaha
SuperKnutte skrev:
Känner igen att hojen vrider sej.. :gnissla Knepet ska tydligen vara att man håller blicken lååångt fram.. Inte på framstänkan som jag brukar.. :tungan

Tom Byron skrev:
Får nog höja blicken när man ska impa på chixen oxå, inte titta på boobsen utan titta i ögonen lixom :fatta! Muhahahahaha
:rofl :rofl
Förrexten så verkar inte stoppies impa på alla chix. :confused:
Jag å WaZZe kom rullande på framhjulen fram mot ett rödljus där två fina chix stod.. Va gjorde dom då? Dom tittade på varann och skakade menande på huvena! :crash Skumma chix.. :dummer Vanligtvis brukar dom springa fram och :kiss
:D

Äsch, är de över 20 så funkar det inte :lol

Men efter 30 så mjuknar de igen å drar på smilbanden, jag har 3år erfarenhet nu på det här området :tummenupp

eller frxtn, Wazze åker väl Hånda va :fatta! ...... nä det är nog åldern ändå :)
SuperKnutte skrev:
:rofl :rofl
Förrexten så verkar inte stoppies impa på alla chix. :
Jag å WaZZe kom rullande på framhjulen fram mot ett rödljus där två fina chix stod.. Va gjorde dom då? Dom tittade på varann och skakade menande på huvena! Skumma chix.. Vanligtvis brukar dom springa fram och
:D

Tom Byron skrev:
Äsch, är de över 20 så funkar det inte :lol

Men efter 30 så mjuknar de igen å drar på smilbanden, jag har 3år erfarenhet nu på det här området :tummenupp

eller frxtn, Wazze åker väl Hånda va :fatta! ...... nä det är nog åldern ändå :)

Japp, WaZZe åker ju Hynda 650.. Numera även en Fajerblejd. :dummer
D där med åldrarna stämmer nog ganska bra. :hihi Man får åka utanför grundskolorna å öva stoppies! :rofl

har väll blitt en 10-15 meter iaf..

finns balanspungt frammåt med.
det gör ont att slå över den :fakta

ta upp den högre så kommer du längre med samma fart...

det värsta är när man släpper frambromsen och hojjen fortsätter på framhjulet i 2-3 meter för att sen bestämma sig för att slå ner

Jonne_boy skrev:
finns balanspungt frammåt med.
det gör ont att slå över den :fakta

Jupp, vet att det gör ont.. :3freak Har lyckats göra :rullandeu två gånger.. :död
Mina motardbröder kallade mej stoppiekungen förra året! :tungan
Fattade dock inte varför det lät så ironiskt när dom sa det.. :va

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma