Stoppad för fordonskontroll

Olve

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
Aprilia Falco -00
Blev stoppad för fordonskontroll i em.Kände på mej direkt att det skulle bli böter för högt avgasljud, Har leovince slipon på.Tyckte jag kom ganska lindrigt undan när jag slapp böter men fick en ombesiktning av hojen ,
Lite retligt bara att hojen besiktigades för knappt 3 mån.sen
Så nu är det bara att byta till orginal o beställa en tid.

Då ska vi se vart jag la min lilla bok över Saker som jag kunde bry mig mindre om?

jag har mina db-killers i. det låter som ett stridsplan utan .. undrar om du hade fått ombesiktning om du haft db-killers i.

du har en månad på dig, är väl efterkontroll då är det väl obokad efterkontroll... vet inte vilka tider ni har i din stad.

Tips, beställe en ny kontrollbesikting istället för efterkontroll. Visserligen kostar det nån hundring mer men då blir det ju två år till nästa besök.

Hur dryga böter är det nu för tiden? Nån som vet?

Tycker det här med ljudet är riktigt löjligt då det finns lastbilar som låter så mycket att rutorna går sönder på husen :) sedan har vi ju glidar hojar med raka öppna rör, jetplan låter rätt mycket ochså precis innan landning & start, finns dom som bor rätt nära landningsbanor.

klart man ska ha en max gräns annas skulle alla köra med högsta ljudnivå men
varför ska bara sporthojar bötfällas för ljudnivå,

jag skulle vilja bötfälla min granne för han snarkar för högt, nästan omöjligt att somna efter honom, (bor i lägenhet)

Last edited:
Tycker det här med ljudet är riktigt löjligt då det finns lastbilar som låter så mycket att rutorna går sönder på husen :) sedan har vi ju klidar hojar med raka öppna rör, jetplan låter rätt mycket ochså precis innan landning & start, finns dom som bor rätt nära landningsbanor.

klart man ska ha en max gräns annas skulle alla köra med högsta ljudnivå men
varför ska bara sporthojar bötfällas för ljudnivå,

jag skulle vilja bötfälla min granne för han snarkar för högt, nästan omöjligt att somna efter honom, (bor i lägenhet)

Störningsjour?

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...