Mingves
Old Fart
- Gick med
- 2 Mar 2005
- Hoj
- Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Idag var jag ute och tuffade på stan. Tänkte ta en sväng söderut på avenyn mot götaplatsen, när jag kom vid Bryggeriet så tutar nån vid min sida. Tänker, va e det för dum djävel som vill köra om här. Vrider på huvet och det e en MC-polis.
Fick en pekning att stanna vid sidan och fimpa motorn. Sagnt och gjort, herr konstapel frågar, "var har du gjort av skylten?"
Jag, "Va"?
Han, "Nummer plåten?"
Då fick jag börja förklara att hojen va 4 dagar gammal mm.
Då kommer frågan, "e det en direktimport?"
Och det var det inte, så när han kollat upp den via VV och kollat på mitt KK fick jag åka
Sådan grym tur att jag håller på att kör in hojen, annars hade han kanske tagit mig för förtkörning.
Efteråt snacka jag med en kille på en sprillans CBR1000 och varnade han för att de trålade
Åker vidare och ser att det är en jättekontroll på mölndalsvägen/södra vägen. Skall åka hemåt då jag ser en 10poängs brud som jag måste spana lite på och det medför att jag måste åka in mot stan igen. Då kommer killen på CBRn, försöker vinka att sänk farten, men icke. Det går på bakhjulet i säkert 100blås ända fram till Lisebergs södra ingång
Jag hoppas verkligen att du hann sänka farten innan museumena o polisen!!!
///M
Fick en pekning att stanna vid sidan och fimpa motorn. Sagnt och gjort, herr konstapel frågar, "var har du gjort av skylten?"
Jag, "Va"?
Han, "Nummer plåten?"
Då fick jag börja förklara att hojen va 4 dagar gammal mm.
Då kommer frågan, "e det en direktimport?"
Och det var det inte, så när han kollat upp den via VV och kollat på mitt KK fick jag åka

Sådan grym tur att jag håller på att kör in hojen, annars hade han kanske tagit mig för förtkörning.
Efteråt snacka jag med en kille på en sprillans CBR1000 och varnade han för att de trålade

Åker vidare och ser att det är en jättekontroll på mölndalsvägen/södra vägen. Skall åka hemåt då jag ser en 10poängs brud som jag måste spana lite på och det medför att jag måste åka in mot stan igen. Då kommer killen på CBRn, försöker vinka att sänk farten, men icke. Det går på bakhjulet i säkert 100blås ända fram till Lisebergs södra ingång

Jag hoppas verkligen att du hann sänka farten innan museumena o polisen!!!

///M