Stoppad av polisen på Avenyn...

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Idag var jag ute och tuffade på stan. Tänkte ta en sväng söderut på avenyn mot götaplatsen, när jag kom vid Bryggeriet så tutar nån vid min sida. Tänker, va e det för dum djävel som vill köra om här. Vrider på huvet och det e en MC-polis.
Fick en pekning att stanna vid sidan och fimpa motorn. Sagnt och gjort, herr konstapel frågar, "var har du gjort av skylten?"
Jag, "Va"?
Han, "Nummer plåten?"
Då fick jag börja förklara att hojen va 4 dagar gammal mm.
Då kommer frågan, "e det en direktimport?"
Och det var det inte, så när han kollat upp den via VV och kollat på mitt KK fick jag åka :tummenupp
Sådan grym tur att jag håller på att kör in hojen, annars hade han kanske tagit mig för förtkörning.
Efteråt snacka jag med en kille på en sprillans CBR1000 och varnade han för att de trålade:)
Åker vidare och ser att det är en jättekontroll på mölndalsvägen/södra vägen. Skall åka hemåt då jag ser en 10poängs brud som jag måste spana lite på och det medför att jag måste åka in mot stan igen. Då kommer killen på CBRn, försöker vinka att sänk farten, men icke. Det går på bakhjulet i säkert 100blås ända fram till Lisebergs södra ingång :näsblod
Jag hoppas verkligen att du hann sänka farten innan museumena o polisen!!! :näsblod

///M

Mingves skrev:
Fick en pekning att stanna vid sidan och fimpa motorn. Sagnt och gjort, herr konstapel frågar, "var har du gjort av skylten?"
Jag, "Va"?
Han, "Nummer plåten?"
Då fick jag börja förklara att hojen va 4 dagar gammal mm.
Då kommer frågan, "e det en direktimport?"
Och det var det inte, så när han kollat upp den via VV och kollat på mitt KK fick jag åka :tummenupp
///M

Vadå ? sitter det inga skyltar på en ny hoj eller? hade du tagit av den ? felplacerad ? förstår inte riktigt vad du skrivit

wonderwizard skrev:
Vadå ? sitter det inga skyltar på en ny hoj eller? hade du tagit av den ? felplacerad ? förstår inte riktigt vad du skrivit
Sorry, vart kanske lite oklart. Handlaren hade inte fått skyltarna så han skrev ut en skylt på skrivaren :D Den sitter med fin tejp på min bakläpp nu :tummenupp
Jag kommer få skyltarna via posten

Tog en sväng genom stan och förbi Avenyn för en stund sen, och såg mc-polisen skrivandes på en lapp (bot) bredvid stog en mopedist som såg lite deppig ut...

/Dan

well, själv åkte man 29 km/h för fort idag så... jag är rätt nöjd :7peta

Mingves skrev:
Sorry, vart kanske lite oklart. Handlaren hade inte fått skyltarna så han skrev ut en skylt på skrivaren :D Den sitter med fin tejp på min bakläpp nu :tummenupp

Det är iof väldigt olagligt så var inte kaxig om du blir stoppad igen.
Risken är ju att den polisen kan lagarna bättre.

Mingves skrev:

okey, då förstår jag. precis så gjorde jag när jag reg bes. min hoj.
vad gör man när e körkåt :lol

zykl0n skrev:
Det är iof väldigt olagligt så var inte kaxig om du blir stoppad igen.
Risken är ju att den polisen kan lagarna bättre.
Ajfan :näsblod
Hoppas de är snälla med, vet du vad straffet/böterna är?

//M

I VV regler står följande:

Särskilda bestämmelser om provisoriska registrerings-skyltar
10 § En provisorisk registreringsskylt har rektangulär form och utformas som enradig skylt med yttermåtten 445 x 120 mm.

11 § Bokstäver och siffror utförs i svart på gul botten.

T.N.T skrev:
well, själv åkte man 29 km/h för fort idag så... jag är rätt nöjd :7peta
Jag tycker synd om dig iaf...
Men glädjen i detta får la finnas i att du klara dig med 29! Så lappen e kvar!
:huvet

Mingves skrev:
I VV regler står följande:

Särskilda bestämmelser om provisoriska registrerings-skyltar
10 § En provisorisk registreringsskylt har rektangulär form och utformas som enradig skylt med yttermåtten 445 x 120 mm.

11 § Bokstäver och siffror utförs i svart på gul botten.
En provisorisk reg skylt får mig veterligt endast polisen skriva ut och det i samband med förlustanmälan av den ordinarie.
Finns säker nån som kan bekräfta det eller rätta mig!

jäkla snutjä--ar! Har de inget bättre för sig? flera hojar stjäls ju varje år,varför inte kolla upp sånt istället?

grott mongo skrev:
jäkla snutjä--ar! Har de inget bättre för sig? flera hojar stjäls ju varje år,varför inte kolla upp sånt istället?

Men hallå, då är det väl smart att kontrollera hojar med ”hemgjorda” skyltar :rolleyes:

höll själv på o torska idag..
in på den "stora" gatan i stan.
upp på baken...ser haffa. nitar..får precis ner framändan så vänder sig konstapeln om o ser mig..han hade stått o tjötat med en billist genom rutan...tur man har orgnalsysyetm än så länge...han hörd mig nog inte först jag kom ganska nära på baken :hihi ...

Blev stoppad mitt i "stan" där jag bor.
Såg mc polisen på långt håll, Jäklar tänkte jag och førsøkte gømma mig inne bland bilarna, då kør snuten mot enkelriktat och stoppar mig.. suck
Pinsamt värre.. 299 spänn kostade det mig.

"nummerskylt svåravläst"

Suck, bara att le och dra kortet..

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP