Stoppad av polis

ModiN

Fully!
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
KTM 625 SMC -06 inkl. Akra slip-on
Tjena

Jag och sp33dy här på forumet var ute och körde lite mini inne i centrala uddevalla. Hade just vart ute och filmat med Poffer. Hur som helst, ni som vet hur det ser ut vid polishuset kanske har lite lättare att förstå.

Vi kom ner för backen, skulle precis köra förbi polisens parkering som låg på andra sidan vägen. Helt plötsligt kommer det två stycken poliser utspringandes. :huvet

Jag börjar bromsa så smått. En av poliserna som var en kvinna. (rätt het förresten :D) Stoppade oss. Hon frågade bara var det va för fordon typ och påpekade att vi inte hade några lysen. (det var mörkt vid denna tid) Vi började prata på att vi hade beställt osv. Den andra polisen som hade kommit fram stog och kollade med en intrisserande blick :3freak , han frågar var man får tag på dem och va det kostar osv. Jag frågade om han ville pröva men han nöjde sig med att test sitta. :yoparty

Slutligen så blev det att vi fick bära bort dem till min lägenhet som låg ca 300 meter därifrån. Jag var jäkligt glad att dem va så okompetenta när det gäller detta ämne. Vi tackade och bugade, sen gick vi därifrån med magen i halsgropen. :Bugar

Tack för mig och hoppas att ni tycker om min nyerfarna historia.

btw, hoppas på att kunna lägga upp film snart också. :banana

va också ute och körde lite idag. körde till korvmojjen o köpte en burgare ;) men dom går lite för sakta ;(

ModiN skrev:
Tjena

Slutligen så blev det att vi fick bära bort dem till min lägenhet som låg ca 300 meter därifrån. Jag var jäkligt glad att dem va så okompetenta när det gäller detta ämne. Vi tackade och bugade, sen gick vi därifrån med magen i halsgropen. :Bugar

:va Du har inte funderat på att de var snälla istället!
Vänta bara nån gång kommer en nitisk person och då åker du dit ordentligt :fatta!

motardnisse skrev:
:va Du har inte funderat på att de var snälla istället!
Vänta bara nån gång kommer en nitisk person och då åker du dit ordentligt :fatta!
Tänkte också på det. Men tror iaf att det var en blandning. Kändes så! Men som ni säger så kan det mycket väl vara så att dem ville va sjyssta. :D

ModiN skrev:
Jag var jäkligt glad att dem va så okompetenta när det gäller detta ämne.

Apapapapaa...INkompetenta heter det juh! :mattias

Och förresten så tror jag också att de snarare var schyssta mot er... :tummenupp

Ja, trots allt är ju julen nära förestående :tomten
(fast dom sa ju bara åt oss att ha lyse nästa gång vi körde :tungan)

Hade du film också? lägg upp den isåfall! :)

Har också kört en del här i uddevalla med min 14E, har dock aldrig träffat på någon polis, men man får hoppas att jag träffar dom som ni träffade isåfall! :)

Kul att det är många från U-a som har minisar, beställde mig en från hobbex igår, hoppas på att få den snart. :gnissla Till våren kanske man kan hyra gokart banan om man e några stycken? eller träffas någon annan stans o köra lite race. :banana
ska ni lägga upp filmen ni spelade in?

Binnike_Swe skrev:
Kul att det är många från U-a som har minisar, beställde mig en från hobbex igår, hoppas på att få den snart. :gnissla Till våren kanske man kan hyra gokart banan om man e några stycken? eller träffas någon annan stans o köra lite race. :banana
ska ni lägga upp filmen ni spelade in?

Jo det skulle vara kul att race någongstans, upp för kungsgatan kanske? :tummenupp

hehe, jag är lätt på! :P Men glimmingen är för stor tror ja. Tänk dig att ligga på start/mål rakan och pressa i 45-50 hela vägen ? Det hade inte funkat. Men jag är lätt på och köra nån annan stans! Dessutom är säkert flera kompisar på. Om ni pmar "Poffer" så kan han fixa det. Ligger på hans ftp. Än så länge är det lite stavfel och så men jag va rätt oseriös och ville bara få upp den! :D

Apropå att bli stoppad av snuten så blev jag och Mark här på forumet stoppade när vi körde runt i Majorna i gbg. Då hade vi träffat på olika snutbilar vid fem tillfällen runt om i Majorna men vi stod stilla alla gånger. Sista gången hade jag motorn igång när de stannade bredvid oss och vi tänkte ju att shit, nu är det kört va.. men det enda de sa till oss var att vi inte hade lysen och att vi skulle tänka på att vi, citat: "syntes dåligt när vi brände runt i x antal km/h i mörkret"

Sen åkte de därifrån o vi började garva, trodde ju att vi skulle åka dit fett.

ModiN skrev:
Tjena

Jag och sp33dy här på forumet var ute och körde lite mini inne i centrala uddevalla. Hade just vart ute och filmat med Poffer. Hur som helst, ni som vet hur det ser ut vid polishuset kanske har lite lättare att förstå.

Vi kom ner för backen, skulle precis köra förbi polisens parkering som låg på andra sidan vägen. Helt plötsligt kommer det två stycken poliser utspringandes. :huvet

Jag börjar bromsa så smått. En av poliserna som var en kvinna. (rätt het förresten :D) Stoppade oss. Hon frågade bara var det va för fordon typ och påpekade att vi inte hade några lysen. (det var mörkt vid denna tid) Vi började prata på att vi hade beställt osv. Den andra polisen som hade kommit fram stog och kollade med en intrisserande blick :3freak , han frågar var man får tag på dem och va det kostar osv. Jag frågade om han ville pröva men han nöjde sig med att test sitta. :yoparty

Tack för mig och hoppas att ni tycker om min nyerfarna historia.

btw, hoppas på att kunna lägga upp film snart också. :banana

I Tokholm är vi inte lika "okompetenta" i ämnet. Välkommen! :D

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!