Stompgrip(et) tappar greppet

tr3ge

Medlem
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
Honda CBR 600 F-sport -01
Tjabba världstjärnor!

Har stompgrip på tanken så jag... ja, inte vet jag, men förra ägaren hade monterat det, och nu är jag less på skiten!

Det är nämligen så att den har börjat att lossna, det har blivit som en liten ficka där luft och smuts har letat sig in och fastnat i limmet som sitter kvar, vilket gör att det inte fäster som det ska. Problemet är dock att resten som inte är "drabbat", sitter som BERGET!!! att rycka och slita är inte min melodi, rädd för att dra av lacken typ, så hårt sitter det. :(

Så, fråga; 1; Hur gör jag för att få det att sitta som det ska? Värma? Blöta? Hota? Skrika?
Fråga 2; Om jag vill ta bort det helt, hur gör jag då? Värma, Blöta, Hota, Skrika, Bedja?

Tack på förhand!

Precis, ta en värmepistol eller en hårtork och värm den så kommer limmet mjukna och dy kan ta bort den. Det är samma princip som en tankpad.

Värma med värmepistol funkar men ta det piano så du inte har för varmt!

Finns ett medel på biltema som heter typ dekal-off eller dylikt som är utmärkt för klisterrester! Har stompgripet börjat släppa så ta av dom och gör rent och sätt dit nya!

Ni är bäst! Får snatta morsans hårpistol som jag fixade till henne i julklapp! Tack grabbar! :banana

Och vill du montera på det igen kan du tvätta den klibbiga delen med ljummet vatten och diskmedel, sedan låta självtorka och montera på det igen!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park