Stockholmssnurren, 26 augusti

kjellf

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Yamaha XSR900 + TT600r
Hej,

Det blir en Stockholmssnurr i år igen. I år sker starten vid Shell-macken i Norsborg lördagen den 26 augusti mellan kl 9 och 11. Det blir ca 20 mil på fina vägar söder om Stockholm, med lite luriga tipsfrågor och mål vid Rapido's klubbkåk. Precis som tidigare år ingår det en grillad korv och lite dryck i startavgiften. Nytt för i år är att vi lottar ut 5 presentkort i starten utöver priser för flest rätt.

Mer information och bilder från tidigare snurrar hittar ni här:
http://www.rapido.se/info/info.php4?id=198

Snurrengeneral
KjellF

Last edited:
Nu är det ännu närmre!!
Som sagt ovan.. start vid Shellmacken i Norsborg/Alby mellan 9 och 11 på lördag. Målgång senast kl 16 på Rapido.
Varmt välkomna!
:squid

kjellf skrev:
2295552 Hej,

Det blir en Stockholmssnurr i år igen. I år sker starten vid Shell-macken i Norsborg lördagen den 26 augusti mellan kl 9 och 11. Det blir ca 20 mil på fina vägar söder om Stockholm, med lite luriga tipsfrågor och mål vid Rapido's klubbkåk. Precis som tidigare år ingår det en grillad korv och lite dryck i startavgiften. Nytt för i år är att vi lottar ut 5 presentkort i starten utöver priser för flest rätt.

Mer information och bilder från tidigare snurrar hittar ni här:
http://www.rapido.se/info/info.php4?id=198

Snurrengeneral
KjellF

Hej Kjelle!
Så ni har bytt sträcka och övergett roslagen....? För mycket tjälskott?

Nu har jag tränat lite på Mantorp, där var det fint väder så det förväntar jag mig imorgon också! Regnar det så kan man ju åka direkt till klubben och käka korv :)

Det vore ju trist att bryta en skön trend och missa snurren i år men både posse att åka med och schysst väder lyser med sin frånvaro så..

Aja. Än är de några timmar kvar.

Last edited:
Jag såg solen, så jag åkte solo dit. Träffade på trevligt åksällskap vid startplatsen och fick någon att åka rundan med.

Dagens roligaste händelse var när jag stod vid sista rödljuset innan man svänger upp till Rapidos klubbstuga. Bakifrån kommer en hoj och kör upp ganska nära och kör på mig :confused: .

Väl uppe vid stugan kommer killen fram till mig och jag trodde han skulle be om ursäkt eller nåt, men han flinade bara och sa att alltid när han ser en Ducati så brukar han köra nära och sparka till på bakdäcket, för att se hur föraren reagerar, då han tycker att Ducatiägare verkar vara lite extra kinkiga.

Ganska kul tyckte jag faktiskt, men fördomar i motorcykelvärlden saknas verkligen inte.

Charlyze skrev:
2410821 :tummenupp

Ännu ett lyckat arrangemang av Rapido!

:)

Instämmer! med tanke på hur det såg ut på morronen och eftermiddagens väderutsikter så kan man inte vara annat än nöjd:tummenupp

fille600 skrev:
2410904 Instämmer! med tanke på hur det såg ut på morronen och eftermiddagens väderutsikter så kan man inte vara annat än nöjd:tummenupp

Jo det krävde en hel del optimism och envishet för att ignorera den gråtunga molnfilten som hängde precis över hjälmen när jag stack iväg. Väldigt nära att det blev en extra lång sovmorgon istället.
Sen blev det ju bara kanoners!
:)

Kommentar: Vart tog startkorten och kartorna som utlovades att skulle komma till BMW-klubbens arr på Tuvängen vägen??

smilee skrev:
2410373 att alltid när han ser en Ducati så brukar han köra nära och sparka till på bakdäcket, för att se hur föraren reagerar, då han tycker att Ducatiägare verkar vara lite extra kinkiga..

Sparka på mitt moppe bara, gör det....:smasha
(jäkla japstomtar! nej, jag har inga fördomar)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT