Stockholms Mc-varuhus är fan bäst!

Herman

Plockar ut en ny CBR1000RA vecka 14
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
Kommer ner dit ca 16:30 idag. Behöver boka 600 mil service säger jag. Får till svar "vi kanske kan ta den idag (annars typ i september), men vi stänger kl 18:00".

Okej, tänker jag... Sen kommer killen som ska göra servicen, han slutar om en 15min (okej, då blir de väl inget av de). Men han säger att han kan jobba över ett tag, sen rullas hojen in i verkstaden. Du ditt bakdäck är slut ska jag byta de också?? Ja, gärna om du vill...

Väntar ca 40 min, så kommer han och säger... Du, dina blinkers blinkar som FAN (inget motstånd). Vill du ha de fixat?? Självklart säger jag. 15 min senare, så är hojen klar. Den rullas ut från verkstaden och får en snabb tvätt. Efter ca 1 timmes övertid (vilken kille!)

Så jävla grymt jobbat!! 600mils service, däckbyte och mitt motstånd fixat. Jag som trodde jag skulle få vänta 3 veckor på service. Aldrig sett någon bättre service förut. :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp av 5!

/tack som fan.... killen med cbr1000rr

http://www.mcvaruhuset.se/

Last edited:
Herman skrev:
2360689 Kommer ner dit ca 16:30 idag. Behöver boka 600 mil service säger jag. Får till svar "vi kanske kan ta den idag (annars typ i september), men vi stänger kl 18:00".

Oj! kanske skulle rullat dit mitt åbäke, hade han lyckats fixa den på en timme så hade han fått min bil som betalning utan problem :D Hört ganska mycket trevligt om dom, ska nog allt ta o kolla in dom närmare =)

Det var då en billig 600 mila service... :tummenupp
Jag har inte samma erfarenhet av MC varuhuset kan jag väl säga, så jag har valt att serva min på söder istället.

Gjorde min 1200 milaservice i måndags.. På claessons i bromölla,Tog 3 timmar med hans fika com han som tur väl va inte tog betalt för och kostade 2246 kr... Jävligt segt när man sitter på en plaststol och glor....

Är också nöjd med mc varuhuset, servade min glidare där då jag styrde en sådan! Min FZ6:a grundservade jag där jag köpte den, yamaha center!! Nästa service kommer jag troligen att göra på Mc varuhuset. :tummenupp

500 spänn för en service, om än så liten, låter inte rätt. Inte på något sätt.

500 spänn täcker inte ens timkostnaden för mecken och än mindre material som olja och filter.

Det MC-varuhuset känner jag inte igen.. Fast verkstaden kanske är bättre. I butiken och speciellt på beg-hoj sidan får man ju gå och leta efter personal.

Bra att du fick fin service iallafall.

sgtpepper skrev:
2361634 500 spänn för en service, om än så liten, låter inte rätt. Inte på något sätt.

500 spänn täcker inte ens timkostnaden för mecken och än mindre material som olja och filter.

han gjorde det svart naturligsvis, en 5-hundring rätt ner i fickan!!

Själv har jag bara dåliga erfarenheter från Mc Varuhuset och skulle inte för allt i världen lämna in min hoj där när jag skaffar en ny. Fast å andra sidan, det kan ju ha blivit bättring sen jag var där med min. (Året var 1999)

peter R1 skrev:
2361928 han gjorde det svart naturligsvis, en 5-hundring rätt ner i fickan!!

Ja, så istället för att tacka snubben som gjorde det svart och snodde matrialet från sin arbetsplats så hänger Herman ut honom på det här forumet.
Det blir inte alltid som man tänkt sig.

Jag köpte en ny R1a-03 där för några år sedan, Jag va där ena dagen och skrev på för ett pris på 129 900.... Glad i hågen gick jag hem....
Dagen efter (samma dag som jag ska hämta den) så ringer försäljaren o fråga om jag skulle bli glad om jag skrapa fram 10 000 på triss.... Självklart! Svarade jag....Då tala han om att dom sänker priset med 10 000 p.g.a. att yamaha hade gått ut med en sänkning av priserna just då...
Det var hyvens av dom... :tummenupp

Herman skrev:
2360724 typ en 500:-, liten service... Men med däck och så, lite mera...

Det intressanta är ju vad du pyntade för däcket.
Folk som gör en service och "slänger på ett däck" är nog en av dom bästa kunder en verkastad kan ha. Dom tjänar 500 kr på servicen och 1500kr på däcket för att du inte vet vad det kostar annars.
Normalt utpris för ett bakdäck till din hoj ligger på 2800- 3200kr beroende på däck i butik. medans du lätt kan köpa det för 1300 - 1500 om du tittar dig omkring.

Edit: Om han nu dessutom gjorde det svart så köpte han nog däcket själv för 1200 och sålde till dig för fullpris.

Last edited:
Okej, jag betalade 4100:- totalt.... Vilket jag är nöjd med, med tanke på service och allt runt omkring.

Sen är jag inte den som orkar springa runt och leta efter de billigaste däcket.... :tummenupp

Herman skrev:
2362270 Okej, jag betalade 4100:- totalt.... Vilket jag är nöjd med, med tanke på service och allt runt omkring.

Sen är jag inte den som orkar springa runt och leta efter de billigaste däcket.... :tummenupp

Visst det kanske var bra service men vad innefattar en 600-milservice ?
Lät i vilket fall dyrt totalpris trots "servicen", nu lät det som överpris vilket mer
stämmer överens med min uppfattning om nämnda ställe.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT