Stiletter och EU-handel etc

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Synd att man inte är 12 längre för nu bryr jag mig inte längre :)

Edit: har läst nu
"Endast om folkhälsan och miljön kan skadas medges undantag från ömsesidigt erkännande."

Baserat på bl a citatet ovan så ifrågasätter jag om det skulle bli så mycket annorlunda,
kanske fler matprodukter på hyllorna.

En sak som faktiskt hade varit ganska najs är åretruntförsäljning av småfyrverkerier,
dock väldigt kontrollerat och en åldersgräns på 20 har jag inget emot, högre hade varit bra t om.

Last edited:
Kan någon bokbildad sporthojare förklara det här?

Ett nytt regelpaket med det syftet antas inom kort av ministerrådet, sedan Europaparlamentet röstat ja till paketet, som beräknas ge en vinst för EU:s konsumenter på 150 miljarder euro per år (omkring 1400 miljarder kronor).

Hur gör man som konsument en vinst? Är det lotteri det handlar om, eller har man svårt att hålla isär vinst- och besparingsbegreppen? :mad:

Kan någon bokbildad sporthojare förklara det här?

Hur gör man som konsument en vinst? Är det lotteri det handlar om, eller har man svårt att hålla isär vinst- och besparingsbegreppen? :mad:

Enda möjliga är väl billigare varor, men det sägs det inget om i artikeln :näsblod

Enda möjliga är väl billigare varor, men det sägs det inget om i artikeln :näsblod

Gör du en vinst när du köper en billigare vara?

Om du tex köper ett hubba-bubba för 45 öre istället för 50 öre, hur stor är din vinst då?

Min dotter ska bli EU-ekonom.

"Hej pappa, när jag gick genom stan i dag hittade jag en tröjja"
"jaha"
"Ja den hade kostat 700, men nu var den nersatt till 400"
"Jaha"
"Ja, så jag köpte den, och sen i kväll tänkte jag och en kompis gå på bio, för jag tjänade ju 300 på den tröjan"

Ha ha, som vanligt spårade tråden ur :D

Nu börjar det ordna uppsej vetty

Ha ha, japp. Nu kan du kanske snart börna in på Biltema och tjöpa en taser och ha i Tjöping. :tummenupp

Nej men knivar är bra. Mer knivar in i landet. Grövre våld är roligare våld. Plus att vi behöver skära (:skrattaåt:) ner lite på befolkningen, jorden är ju överbefolkad för fan.

Njae, men det är ju inte helt otippat att både grövre våld och illegala vapen kom med flytten från balkan som din regering uppmanade till. Skämmes på dig när du sitter och är så där skånskt smådryg över nåt som du dagligdags skulle försvara intill den solidariska skärselden...

Njae, men det är ju inte helt otippat att både grövre våld och illegala vapen kom med flytten från balkan som din regering uppmanade till. Skämmes på dig när du sitter och är så där skånskt smådryg över nåt som du dagligdags skulle försvara intill den solidariska skärselden...

Min regering? :rofl Jag skulle nog aldrig få för mig att rösta socialdemokratiskt, nisse.

Ganska intressant att du verkar tycka att vi inte skulle hjälpt balkanflyktningarna bara för att det må ha kommit hit även kriminella element och illegala vapen. :lol

När ska vi förresten gå ut ur EU så att vi kan bestämma själva hur det ska vara i Sverige och inte lämna över frågan till fransmän, britter, tyskar och italienare? Vilket jävla skämt.

"Endast om folkhälsan och miljön kan skadas medges undantag från ömsesidigt erkännande"

mig veterligen har vi fortfarande något som heter knivlagen..

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025