Stefan Liv död?

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/ryskt-ishockeylag-i-flygkrasch_6450474.svd

Planet ska av okänd anledning hamnat utanför startbanan och lyckats lyfta bara 1,5 meter innan det slog i en trafikfyr. Delar av planet ska också hamnat i floden Volga.

Beskedet om kraschen stoppade också onsdagens premiär i KHL mellan Salavat Julajev och Atlant Mytisjtji. Ligaordföranden Alexander Medvedev informerade publiken om vad som hänt och flera åskådare grät när beskedet lästes upp.

Riktigt riktigt tragiskt... själv varit hockeymålvakt och sätt upp till han. Fy fan va sjukt det hela är. Inte bara Stefan som dog utan fan hela föreningen... RIP

Instämmer, inte för att jag vet vem Stefan var, men ett helt lag och även lite annat folk dog ju och det är ju tragiskt.

Sånt har väl hänt förr, ett plan nånstans i sydamerika nödlandade på nått fjäll,,, också nått lag men några överlevde genom att äta de som dog. Har gått en film om den händelsen.

Det är verkligen en oerhörd tragedi det som hänt, precis som alla olyckor med dödlig utgång. Det blir ytterligare en dimension eftersom ett enskilt lag drabbas så hårt. Men främst går mina tankar till deras närmaste vänner och anhöriga.

Jag ska vara ärlig att säga att jag inte kände till Stefan Liv vid namn. Har inte hängt med i hockeyvärlden under senare år. Verkar vara en omtyckt och fin människa av de som kände honom.

I morgon kommer vi att kunna läsa om fler tragiska olyckor av samma dimension. Redan idag kan vi läsa om det i vissa artiklar som publiceras på nätet. Det verkar som om man har en databas där man kan plocka fram sådant här ögonblickligen i media. Nästan så att man misstänker att man har färdigskrivna faktaartiklar redo tills när den här typen av olyckor inträffar.

Riktigt riktigt tragiskt... själv varit hockeymålvakt och sätt upp till han. Fy fan va sjukt det hela är. Inte bara Stefan som dog utan fan hela föreningen... RIP

Samma här. Före detta målis och Liv var en målvakt jag verkligen såg upp till. Kommer ihåg för ett antal år sen när Remmstam gick till hv så kom hela hv och spelade mot fbk i våran lilla by på 200 pers ute i de västergötländska skogarna. Inte ens helt säker på att det var fbk de mötte för det coola var att jag fick se Liv spela. Mycket tragiskt och att han desutom lämnar kvar barn och fru. :( Vila I Frid i hockeyhimlen.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back