STCC-klassen...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Är den full ännu eller? Eller vad ligge gränsen på? Blir ju kanske en 600-klass jag ska köra, men vill inte behöva stå över en tävling för att köra en annan.

Hur många här ska garanterat köra? Har ni gjort någon budget än över året?

Swedie skrev:
Är den full ännu eller? Eller vad ligge gränsen på? Blir ju kanske en 600-klass jag ska köra, men vill inte behöva stå över en tävling för att köra en annan.

Hur många här ska garanterat köra? Har ni gjort någon budget än över året?
http://www.sportinformation.com/Motor/Aktuellt/aktuelltmc2005-1.htm

Vi har försökt kartlägga intresset från förarhåll när det gäller Superstock 600 som i år kommer att ersätta Supersport 600 vid STCC helgerna. Totalt finns runt 30 förare som jobbar för att komma till start. Inga av förra säsongens toppnamn är dock aktuella. Cralle Lindholm lär komma till start på fyra hjul i någon bilklass, Jimmy Lindström har växlat till Superbike med Kawasaki Dochshop Racing för det Tyska mästerskapet samt ett antal VM deltävlingar och Stefan Folkesson jobbar för en VM styrning. Dock finns många andra intressanta förare som sannolikt kommer till start som Micke Nilsson, Freddy Papunen, Johnny Westerlund, Victor Zuber, Christer Andersson, Per Gustavsson, Henrik Stenberg, Marcus Eriksson, Niklas Sjöstrand och Jörgen Larsson för att nämna några av de som kört Supersport 600. Till detta skall biläggas ett antal nya intressanta namn som Jimmy Lindén, Robban Augustsson, Alexander Lind och Daniel Björk. Sedan lär det också dyka upp en eller flera norrmän varför vi kan förmoda att det blir drygt 25 förare på gridden vid premiären.

Du lär få ett hektist schema!

April
3
10
17
24 DM Knutstorp
Maj
1 SM Anderstorp
8
15
21 STCC Knutstorp SO Jylland
29 SO SM Falkenberg
Juni
5 STCC Karlskoga
12 SO Alastaro
19 STCC ?
25
Juli
3 SM Linköping
10 STCC Falkenberg
17 ERF Mo i rana
24
31 SO SM Karlskoga
Augusti
7 STCC Knutstorp
14
21 STCC Karlskoga
28 SO Våler
September
4 STCC Våler SM Knutstorp
11 SO Karlskoga
18 STCC Mantorp

Oktober
2 ERF Anderstorp

Last edited:
Hmm, kanske för hektiskt. Tänkte mest kolla hur det ser ut om det vore ett alternativ. Men tror jag håller mig till SO och SM. :)

eus skrev:
Till detta skall biläggas ett antal nya intressanta namn som Jimmy Lindén, Robban Augustsson, Alexander Lind och Daniel Björk.

Jag visste att Jimi skulle köra 600, men inte i den klassen. Det är ett ganska stort kliv att gå från 250SP till f.d. Veidec. Nåja, han har ju racing i generna och rätt mentor för att klara sig bra.

Macho Woman skrev:
Jag visste att Jimi skulle köra 600, men inte i den klassen. Det är ett ganska stort kliv att gå från 250SP till f.d. Veidec. Nåja, han har ju racing i generna och rätt mentor för att klara sig bra.
Var det inte han som fått en ny RS125 i julklapp?

:va

Nyteknik skrev:
Var det inte han som fått en ny RS125 i julklapp?

:va

Macho pratar om Jimmi Lindén (Peter Lindéns son för den ordblinde), du pratar om Jimmi Hansen.

/Joakim

Pålle skrev:
Macho pratar om Jimmi Lindén (Peter Lindéns son för den ordblinde), du pratar om Jimmi Hansen.

/Joakim

Eller så menar han Jerry som även han har fått en ny Honda 125

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna