Startrelä, Octavia

Pegaso650

Numera på Honda...
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
Viffer -98
Finns det nån som kan upplysa mig om vart startrelät sitter i en Octavia -98 TDI?

Bilen vill inte starta, all el funkar men när man vrider på nyckeln händer inget. Då det inte verkar klicka i relät heller så tänkte jag börja med att byta det och hoppas det funkar då. Men jag hittar det ju inte :huvet

Tacksam för lite tips.

Hela reläcentralen sitter under instrumentbrädan,ovanför kopplingspedalen.
Men det vanligaste felet brukar vara kontakten på rattlåset.
Finns att köpa lös.

Fast startreläet sitter ju på själva startmotorn, i solenoiden, om den är konstruerad som alla andra bilstartmotorer jag har skruvat i.

Fast startreläet sitter ju på själva startmotorn, i solenoiden, om den är konstruerad som alla andra bilstartmotorer jag har skruvat i.

Ahaa...
Aldrig haft det här problemet tidigare så jag har ingen aning, men då har vi lärt oss det också :tummenupp Får gå ut igen och se vad jag kan hitta då.

Ahaa...
Aldrig haft det här problemet tidigare så jag har ingen aning, men då har vi lärt oss det också :tummenupp Får gå ut igen och se vad jag kan hitta då.

Kolla att Anslutningen för manöverströmen vid startmotorn. har varit med om att den har ärjat av

Och är det inte manövern som har ärgat av så brukar det hjälpa att knacka på solenoiden samtidigt som någon försöker starta med nyckeln.

Annars kan det räcka att bygla manövern med den grova matningskabeln medelst skruvmejsel.

Var glad att du har en diesel och slipper:

Det där är en jävla mardröm, för smalt för att få in fingrarna och eftersom man måste ha ledad förlängare så är risken stor att den tar gäng snett.

Förbannade VW :4skrika

Bifogat

• Skoda.JPG
    Skoda.JPG
    187.3 KB · Visningar: 734
  • Skoda2.JPG
    Skoda2.JPG
    106.7 KB · Visningar: 331
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla