Startproblem

paprika

fattig men glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 660 ´04 & KTM EXC 250´05
Blir så irriterad!! Min hoj fzr600 '94 har startat utan problem den månad jag har haft den. Men i går så tog det 5 minuter båda gångerna jag försökte starta den. Den börjar starta men sen så dör den. (den är ny tankad). Men som sagt efter fem minuters försök så startade den. Och gick utan problem. Vad kan det vara??

Börja med att kolla de vanligaste felen dvs att du har riktigt bra med ström i batteriet och att du har tändstift som är i bra skick.

Batteriet ska det inte vara fel på men jag ska kolla tändstiften. Men gör de så att de är svårt å starta?? Den börjar ju och sen lägger av.

Jag tycker att det låter som det blir dålig gnista efter en liten stund så stiften blir sura och då är det väldigt svårt att få igång den utan att torka stiften eller byta stiften.

Men jag tror ändå att grundfelet är för dåligt med ström i batteriet, det kan vara så att den orkar dra startmotorn hyfsat bra men det blir väldigt dåligt med ström till tändsystemet med följden att kvalitén på gnistan blir lidande.

Mät spänningen över batteriet när startmotorn går. Prova rulla igång den. Prova m startkablar fr t.ex. bil.
/u

Ska testa och mäta på batteriet. När jag rullar igång den så blir det samma sak, startar lite och dör. Den startar bättre nu. Antingen startar den på första försöket. Eller så tar det 27 försök.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!