startproblem med zx6r -01

palle_ball

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
ZX6-R
Tja tja
Jag har svårigheter med att få igång min zx6r-01. Det började med att den var svårstartad sedan övergick det till att varvtalet sakta men säkert sjönk tills motorn stanna. Ifall man hjälpte till med att ge lite gas så dog den direkt. Nu startar den inte längre på vanligt vis. Man måste istället hålla in startknappen och gasa samtidigt och när man släpper gasen så dör den igen. Bara för ett par veckor sedan var det bara att choka och starta utan problem. Har inte varit ute med hojen någonting denna sesong den har bara stått i garaget. Någon som förstår vad som fel? Tack på förhand. / palle

Får den tillräckligt med bränsle:va kan ju va att du fått skit i systemet:va

Tja tja
Jag har svårigheter med att få igång min zx6r-01. Det började med att den var svårstartad sedan övergick det till att varvtalet sakta men säkert sjönk tills motorn stanna. Ifall man hjälpte till med att ge lite gas så dog den direkt. Nu startar den inte längre på vanligt vis. Man måste istället hålla in startknappen och gasa samtidigt och när man släpper gasen så dör den igen. Bara för ett par veckor sedan var det bara att choka och starta utan problem. Har inte varit ute med hojen någonting denna sesong den har bara stått i garaget. Någon som förstår vad som fel? Tack på förhand. / palle
Gargekörning är döden för dina stift!
Ut och kör om du får igång den, men jag tror att du ändå får byta samtliga stift först.

Problemet var nog dåligt bränsle. dränerade förgasare, bytte bränsle och filter. Kontrollerade vajrar för gas choke och tomgång. sen så startade den utan några problem.

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...