Startnummer

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Hej

Jag söker efter info om vad som gäller för startnummer på motorcykeln i ERF-serien. När jag läser i reglementet hänvisas det till "SR", innebär det Standard Reglementet, alltså den bok man fick vid licenskursen?

Vill gärna veta vilka mått som gäller.
Tillåtna färger.
Placering av nummer på hojen.

Tack på förhand!

Samma storlek som gäller för alla andra serier. Har man b-förare i laget ska det vara vita siffror på röd botten, annars är det fritt, bara det är tydligt läsbart.

X-up skrev:
Hej

Jag söker efter info om vad som gäller för startnummer på motorcykeln i ERF-serien. När jag läser i reglementet hänvisas det till "SR", innebär det Standard Reglementet, alltså den bok man fick vid licenskursen?

Vill gärna veta vilka mått som gäller.
Tillåtna färger.
Placering av nummer på hojen.

Tack på förhand!
Här kan du kolla lite. I bilaga D så finns mått o storlekar :)
http://www.svemo.se/file_out.php?id=202

SR står för "Special Reglemente"

NT står för "Nationellt Tävlingsreglemente"

TR står för "Tilläggs Regler" och är den som skickas ut för varje arrangemang om deras regler tex vilken sida ambulanser kör på den banan, vilka tider det är depåtystnad osv.

Nr:18 skrev:
Samma storlek som gäller för alla andra serier. Har man b-förare i laget ska det vara vita siffror på röd botten, annars är det fritt, bara det är tydligt läsbart.

Hmmm... :tummenupp

1977622 Samma storlek som gäller för alla andra serier. Har man b-förare i laget ska det vara vita siffror på röd botten, annars är det fritt, bara det är tydligt läsbart.
Just precis... Hmmm. :tummenupp

1977622 Samma storlek som gäller för alla andra serier. Har man b-förare i laget ska det vara vita siffror på röd botten, annars är det fritt, bara det är tydligt läsbart.

Hur gör man är man är både A- och B-förare i samma team? :confused:

2044213 Läs en gång till :7peta
Har man b-förare i teamet ska det vara vit siffra på röd botten :)
carta002.jpg

:va

Strider skrev:
1978232 Ja, hrmmm.

Vi får nog ta ett snack med herr Brånalt i år. Eller skall vi be Lodnert om en tvångsklassning.... :tungan
Mumlan kör ju inget, han har ju inhyrda A-förare.

Back