Startnummer utformning 2010?

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Vad gäller nu angående hur ett startnummer får se ut. Har läst någonstans att kontrollerna kommer bli hårdare iår och att riktlinjer kommer att förmedlas på Anderstorp vid SMet. Men om man inte kommer närvara på Anderstorp var kan man få denna information och eventuellt få ett godkännande?

Jag bifogar en bild från Svemos "Motorkalender 2009-2010 för roadracing" men vilken modern sporthoj får plats med den nummerbotten?
Ang numret så vet jag att det enklaste är att göra det precis efter svemos mall men FÅR man ha egen design sålänge som det är minst lika läsbart (min avatar)?

Ang nummers placering. Jag har insug i mitten på frontkåpan vilket leder till att jag får ha den på sidan av insuget. Spelar det någon roll vilken sida? Min kuts är för liten för att ha sidonummer där, får man sätta numret på sidan av kåpan istället? Riktlinjer?

/Johan

Bifogat

• nummer.JPG
    nummer.JPG
    43.1 KB · Visningar: 49
Jag är kanske inte rätt person att uttala mej om startnummers utformning med tanke på hur vårt startnummer ser ut i ERF, men generellt kan man säga att så länge man har rätt färg på sifferbotten/siffra, tydligt läsbart både från sida och framifrån så kommer ingen att klaga.

Gör en lite mindre men så stor botten du kan på varje sida av luftintaget på frontkåpan med nummer på båda.

Det skadar inte att eventuella sponsorer eller vänner som besöker ett race kan hitta dig på banan :tummenupp

Det är på de flesta hojar mycket mer lämpligt att inte ha numret på en för liten kuts utan på sidan av hojen istället.

Be grannen titta om han kan läsa dina nummer från tex 20 meters håll, kan han inte det förbättra så minskar du risken för att behöva stå på en tävling och bättra för att få köra.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien