Startmotorproblem

RWD

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Hoj
XT600e -99
Min GPz750 -84 har börjat bråka emellanåt. Startreläet klickar då bara när jag trycker på startknappen.
Jag testade att rengöra batteriets anslutningar men det förbättrade inte situationen nämnvärt. Batteriet är nytt och har bra kräm så det tror jag inte är felet.
Är det troligt att startreläet lämnat in eller kan det vara själva startmotorn som är boven i dramat? :confused:

RWD skrev:
Min GPz750 -84 har börjat bråka emellanåt. Startreläet klickar då bara när jag trycker på startknappen.
Jag testade att rengöra batteriets anslutningar men det förbättrade inte situationen nämnvärt. Batteriet är nytt och har bra kräm så det tror jag inte är felet.
Är det troligt att startreläet lämnat in eller kan det vara själva startmotorn som är boven i dramat? :confused:

Jag gissar på relät!! Min gjorde likadant, plockade sönder, rengjorde och
kortade av dragstången till selenoiden. Funkade ett tag sen köpte jag ett
nytt relä! :banana

/Danne

Ok, jag försöker med ett nytt relä. Jag har beställt ett universal för 250:- (Skroten ville ha 200:-.........ja tjena).

Hoppas det är så enkelt för det är inge kul att springa igång den även om jag får välbehövlig motion :)

Det verkar ha löst sig utan reläbyte...
Jag testade att kortsluta över reläet och det hände inget då heller.
Jag plockade ur startmotorn för att kolla kolen men de såg ok ut, däremot var plusanslutningen på startmotorn lite risig så den putsades till och sen dess fungerar allt fint......hittills iaf.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...