Var ute och busade lite i skogen med min Dr. Och givetvis mitt ute i ingenstans så gick kopplingsvajern av
Vilket resulterade i att hojen dog när jag skulle bromsa mig runt en stubbe. Funderade lite över hur jag skulle ta mig där ifrån, enda chansen var att dra den på starten med ettan i. Och när den sedan startade släppa starten och köra iväg. Gjorde detta och det fungerade utmärkt. Körde en bit och så dog hojen uppe på ett krön. La i friläge drog igång den på starten som vanligt (utan vxl i) rullade ner för krönet och när jag kommit upp i lagom fart så la jag i tvåan (utan koppling då givetvis). Lyckade sedan köra så tills jag kom fram till en bensintapp. Personalen där var trevliga nog att hjälpa mig att fixa till kopplingen, den bli lite väl spänd men det gick att köra utan att hojen slirade. Gött kändes det, allt var klart bara att åka därifrån. Tog på mig mc-kläderna igen hoppade upp på hojen och skulle köra trycker på starten och klick?? Startmotorn rör sig inte alls
Provar igen och, klick
Konstigt tycker jag, visserligen har starten känts lite trött men jag har trott att det varit batteriet
Fast det verkar det ju inte vara fel på iom att lyset lyser starkt som fasen och det blinkar bra också. Skiter i starten och försöker mig på att rulla igång den. Tänder och går igång redan på första försöket
Så nu då till varför jag har gjort detta långa inlägg. Vad kan det vara som är fel
Är inte sådär jätte haj på elprylar men man skuvar ju en hel del till vardags och för mig känns det som följande. Verkar finnas bra med kräm i batteriet, reläet klickar till med ett ljudligt klick varje gång man trycker på starten, så min slutsats är att det måste vara någonting med själva startmotorn, eller
Jordningen till den samma, eller kolen. Kan har varit på G länge iom att den har varit lite trött
Eller finns det någon annan som har varit med om liknande eller om det är någon annan som har förslag på var jag skall börja leta så är jag tacksam för alla tipps 
Så nu då till varför jag har gjort detta långa inlägg. Vad kan det vara som är fel
Eller finns det någon annan som har varit med om liknande eller om det är någon annan som har förslag på var jag skall börja leta så är jag tacksam för alla tipps

Men Ola och jag slipade och fixade med den monterade ihop den och monterade tillbaka den på hojen igen och vipps vad den startade fint