Startar (dåligt) på choke, och dör utan..

yeltzin

Medlem
Gick med
2 Sep 2009
Hoj
Suzuki Sv 650 N -00
Hej..
Har lite problem med min sv650..
Kör inte så ofta men har väl tagit ut den två gånger senaste två månaderna, men det gick inte så bra nu..

Startar med full choke som vanligt, men den går inte upp i de varven den brukar, går lite svajigt och stannar ibland innan den fått bli varm.. startar igen...
När jag väl försöker släppa choken eller bara gasa lite dör den direkt..
När den är varm kan jag lyckas fånga den i starten genom att dra ner choken och ge en del gas precis när den startat, och då kan jag hålla den igång utan choke, men bara så länge jag gasar.. dessutom kommer det en del smällar ibland..

Har bytt och kollat tändstiften, oljan är bytt för en månad sedan och körd därefter, har dragit loss luftburken utan någon direkt skillnad..
Har även låtit den stå och puttra i 15 min för att vara säker på att det inte är nåt tillfälligt..

Är det skit i förgasaren eller finns det andra alternativ?

Solklart fall av skit i lågfartsmunstycken, de är bara riva lös fuggarna och rensa ur lågfartsmunstyckena med veckad koppartråd eller liknade.

Eftersom du troligen ska ta av förgasaren och göra ren den så kolla om det verkligen kommer fram soppa till fuggen. Kan va skit på vägen. Är det skit på vägen bör du i alla fall göra ren förgasaren oxå. Kolla även insugsgummit så att den inte drar tjuvluft. Ett känt problem är att tomgångsmunstyckena sätts igen.

Hej..
Har lite problem med min sv650..
Kör inte så ofta men har väl tagit ut den två gånger senaste två månaderna, men det gick inte så bra nu..

Startar med full choke som vanligt, men den går inte upp i de varven den brukar, går lite svajigt och stannar ibland innan den fått bli varm.. startar igen...
När jag väl försöker släppa choken eller bara gasa lite dör den direkt..
När den är varm kan jag lyckas fånga den i starten genom att dra ner choken och ge en del gas precis när den startat, och då kan jag hålla den igång utan choke, men bara så länge jag gasar.. dessutom kommer det en del smällar ibland..

Har bytt och kollat tändstiften, oljan är bytt för en månad sedan och körd därefter, har dragit loss luftburken utan någon direkt skillnad..
Har även låtit den stå och puttra i 15 min för att vara säker på att det inte är nåt tillfälligt..

Är det skit i förgasaren eller finns det andra alternativ?

Så där blir tjejens hoj efter att den har stått över vintern varje år.
Brukar bara slå i en flaska förgasarrengöring och åka en sväng på ett par mil så är problemet löst sen.

Skickat från min iPad med Tapatalk

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...