Kan börja med att detta är min första hoj någonsin och jag ångrar inte en sekund att jag började med denna fantastiskt roliga sport!
Var iväg och köpte en suzuki rm250 årsmodell 2003, första gången/gångerna så startade den utan problem, gick som en klocka förutom lite hög tomgång. Vid ett annat tillfälle så var vi ute och tog en runda i ett grustag, i slutet på dagen så fick jag inte igång hojen och slutade med att vi åkte hem.
Plockade ner förgasare/luftfilter , rengjordes enligt anvisvisning med bensinbad och smorde in filtret med några droppar filterolja. Bytte även tändstift, gick igång på andra kicken utan problem!
Och nu till problemet, nu senaste gången vi var ute och körde så hade vi kört ett par timmar, sista åket skulle jag vända helt vanligt, då får jag årets gashäng och den stack iväg på maxvarv. Dödade den och starta upp den igen, då samma sak. Sen gick den inte igång alls, blev till o rulla hem den.
väl hemma så försökte vi skjustera både gasvajer och trottel, kickade som en dåre och efter ett tag hoppar den igång, tomgången .. Nja sådär men efter 30sekunder drog den iväg på maxvarv igen. Fruktansvärt svårstartad helt plötsligt, Har även kommit fram till att den även går för fett, då tändstiftet var svart. Är det huvudmunatycke man ska byta då? Står det på munstycket vilken storlek de är? Samt varför drar den iväg så förbannat i varv?
Kan tillägga att kolven inprincip är nybytt.
Var iväg och köpte en suzuki rm250 årsmodell 2003, första gången/gångerna så startade den utan problem, gick som en klocka förutom lite hög tomgång. Vid ett annat tillfälle så var vi ute och tog en runda i ett grustag, i slutet på dagen så fick jag inte igång hojen och slutade med att vi åkte hem.
Plockade ner förgasare/luftfilter , rengjordes enligt anvisvisning med bensinbad och smorde in filtret med några droppar filterolja. Bytte även tändstift, gick igång på andra kicken utan problem!
Och nu till problemet, nu senaste gången vi var ute och körde så hade vi kört ett par timmar, sista åket skulle jag vända helt vanligt, då får jag årets gashäng och den stack iväg på maxvarv. Dödade den och starta upp den igen, då samma sak. Sen gick den inte igång alls, blev till o rulla hem den.
väl hemma så försökte vi skjustera både gasvajer och trottel, kickade som en dåre och efter ett tag hoppar den igång, tomgången .. Nja sådär men efter 30sekunder drog den iväg på maxvarv igen. Fruktansvärt svårstartad helt plötsligt, Har även kommit fram till att den även går för fett, då tändstiftet var svart. Är det huvudmunatycke man ska byta då? Står det på munstycket vilken storlek de är? Samt varför drar den iväg så förbannat i varv?
Kan tillägga att kolven inprincip är nybytt.