start motor på husa

nisse

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
speed3 husaberg fs 650 honda cbr 600 triumph legend
allt drar runt å tänder ibland men inger start kan de tänkas att man får byta batteri eller vad tror ni

Min starade bara med startmotorn när den var ny. Har en 03:a ska väll vara lite bättre på 04-, vet ej vad du har för nått. Det jag jag gjorde var att ta bort allt som har med startmotor att göra, startar ännu lättare på kicken nu. Startmotorer är till för mesar :yoparty

nisse skrev:
allt drar runt å tänder ibland men inger start kan de tänkas att man får byta batteri eller vad tror ni

Vilken årsmodell har du? 02 och äldre ska du inte förvänta dig för mycket av, den är ju främst för att få igång varm motor (restarter). Ventilerna välställda och rengjord förgasare samt ett yberfriskt batteri, men det räcker inte alltid...

Min 02:a går inte igång på starten just nu, batteriet ger inte tillräcklig snurr. Den är superlätt med kicken, två tre slappa kick så är den igång. :Bugar

nisse skrev:
Von reisen har alldeles rätt. Allt måste vara optimerat för att fungera. Böt batteri på min förra hoj (-02) för att det skulle fungera. Gick endast med orginalbatteri. Prövade andra oxå, men dom lämnade för lite ström.

Tyvärr så finns inte husaberg med "fungerande elstart" förrän 04. Blev riktigt bra 05.

Fråga mig skrev:
Von reisen har alldeles rätt. Allt måste vara optimerat för att fungera. Böt batteri på min förra hoj (-02) för att det skulle fungera. Gick endast med orginalbatteri. Prövade andra oxå, men dom lämnade för lite ström.

Tyvärr så finns inte husaberg med "fungerande elstart" förrän 04. Blev riktigt bra 05.
HAHA, välkommen till SH din gamla bussnasare. Sent skall björnen vakna, eller hur var det....

Min 03 gick bra på starten om man ibland kickade loss morgontröttheten en gång.
En tanke jag haft är att om man flyttar upp batteriet under sadeln så borde man ju nästan få plats med batteri från en mercabuss (eller Biltema som har mycekt batterier) och startar den inte då vete fan.

laddade batteriet å nu startar den när den e varm

Jockwell skrev:
Att ha sambo bevisar inget... Det är tydligen elstarten som avslöjar min läggning. :skrämd
Glöm inte bort färgen på depåstödet :mattias

Gammal känd SH-metod att avslöja bakomfumlare :fakta

Vill bara poängtera att mitt inlägg inte på nåt sätt innehåller nån slags hets eller rädsla för de som nu faktiskt ÄR gay !!

Supermoto skrev:
Glöm inte bort färgen på depåstödet :mattias

Gammal känd SH-metod att avslöja bakomfumlare :fakta
Det måste jag ha missat helt och hållet. Vilka färger har förekommit?
Supermoto skrev:
Vill bara poängtera att mitt inlägg inte på nåt sätt innehåller nån slags hets eller rädsla för de som nu faktiskt ÄR gay !!
WORD! Inget fel på dem.

Nu är vi faktiskt lite :felämne , ska sluta vara en :spammer i denna tråd. Hoppas ni kommer fram till en vettig lösning eller "de e ba å kick". :)

Jockwell skrev:
Det måste jag ha missat helt och hållet. Vilka färger har förekommit?

WORD! Inget fel på dem.

Nu är vi faktiskt lite :felämne , ska sluta vara en :spammer i denna tråd. Hoppas ni kommer fram till en vettig lösning eller "de e ba å kick". :)
Fortsätter lite :felämne för att kunna svara på frågan bara.
Säkraste tecknet/färgen som framkommit är tydligen lila. Det var länge sen jag hörde några fler rön nu men det var vad RR-killarna sa innan de låste in sig i sin egen forumdel.

Om man har lila/rosa och lite vitt då...........e man bara BI då eller ?

Det här är Supermotos stöd i vintras :D

Tyvärr tage me mobbekamera men............ det syns

Supermoto skrev:
Fortsätter lite :felämne för att kunna svara på frågan bara.
Säkraste tecknet/färgen som framkommit är tydligen lila. Det var länge sen jag hörde några fler rön nu men det var vad RR-killarna sa innan de låste in sig i sin egen forumdel.

Bifogat

• LILAROSA.jpg
    LILAROSA.jpg
    139 KB · Visningar: 49
Heda skrev:
Ahaa.. När jag såg den där fick jag klarhet...:D

Nu till trådens ämne...
Vad är det för skillnad på startmotorerna/batterierna mellan exempelvis -03 och -05? Varför funkar -05:ans så bra och inte de tidigare? :confused: För dem som vill ha elstart, kan väl köpa sig en från -05 om den passar...!? :rolleyes: Men om hojarna är lika lättstartad som min skulle det inte behövas ens en elstart.

650 (628) -05 har en starkare/kraftigare startmotor.
Man började montera ett större/kraftigare batteri -04 (eller -03?) med.

Jockwell skrev:
Nu till trådens ämne...
Vad är det för skillnad på startmotorerna/batterierna mellan exempelvis -03 och -05? Varför funkar -05:ans så bra och inte de tidigare? :confused: För dem som vill ha elstart, kan väl köpa sig en från -05 om den passar...!? :rolleyes: Men om hojarna är lika lättstartad som min skulle det inte behövas ens en elstart.

Heda skrev:

Jädra lurkare och komma med sånna.. ehhhh.... PÅHOPP!!!
Det är inte mitt stöd, jag bara lånade det av en kompis! Photoshop! PÅhitt!. Förtal! Fanken oxå.....

kiko skrev:
650 (628) -05 har en starkare/kraftigare startmotor.
Man började montera ett större/kraftigare batteri -04 (eller -03?) med.
Exakt så. Större batteriet kom 04.
Men glöm inte heller nya förgasaren och tändsystemet som kom 04.

Går det att ta 04ans eller 05ans startmotor till våran Husa 640 01a?

//Christoffer

Back