Ännu en story från en av mina körlektioner...
Till storyn hör att jag övningskör manöverövningarna på Tullinge flygfält, där de även har uppkörningen... Denna dag var det lite bromsövningar på mitt schema... Kör fram och tillbaks och bromsar och sladdar och har mig... Trafikläraren stannar mig då och då för att ge mig lite tips och råd. Och det är just under ett sådant här stopp det hela utspelar sig...
Jag slår en blick över mot banan där man kör upp och ser någon komma ner på en glidare med lite chopperstuk, lite längre gaffel fram alltså...
Trafikläraren ser vad jag tittar på och säger: Jojo, det där är nog inte den bästa hojen att köra upp på... Håller nickande med...
Vi står kvar tysta och tittar...
Garagevändningen gick fint, båda hållen
50 bromsningen, funkade...
Vidare till slalombanan, gasar på, ser lite stel ut.
Slalomen gick... Nu ska det vändas...
Faaan vad sakta det går
Hmmm ser inte bra ut
Ja jääävlar, vad händer...
KRASH...
Han/hon lägger hojen på sidan och fastnar under den...
Tar en bra stund innan personen kravlar upp, tar tag i hojen och reser den upp...
Såg skapligt komiskt ut, men fan vad förbannad och besviken man skulle bli...
Inget körkort där på ett tag till...
Hoppas bara jag inte gör samma tavla, då lovar jag att erkänna det och ta den totala förnedringen här på SH
Till storyn hör att jag övningskör manöverövningarna på Tullinge flygfält, där de även har uppkörningen... Denna dag var det lite bromsövningar på mitt schema... Kör fram och tillbaks och bromsar och sladdar och har mig... Trafikläraren stannar mig då och då för att ge mig lite tips och råd. Och det är just under ett sådant här stopp det hela utspelar sig...
Jag slår en blick över mot banan där man kör upp och ser någon komma ner på en glidare med lite chopperstuk, lite längre gaffel fram alltså...
Trafikläraren ser vad jag tittar på och säger: Jojo, det där är nog inte den bästa hojen att köra upp på... Håller nickande med...
Vi står kvar tysta och tittar...
Garagevändningen gick fint, båda hållen
50 bromsningen, funkade...
Vidare till slalombanan, gasar på, ser lite stel ut.
Slalomen gick... Nu ska det vändas...
Faaan vad sakta det går
Hmmm ser inte bra ut Ja jääävlar, vad händer...

KRASH...
Han/hon lägger hojen på sidan och fastnar under den...
Tar en bra stund innan personen kravlar upp, tar tag i hojen och reser den upp...
Såg skapligt komiskt ut, men fan vad förbannad och besviken man skulle bli...
Inget körkort där på ett tag till...
Hoppas bara jag inte gör samma tavla, då lovar jag att erkänna det och ta den totala förnedringen här på SH