stötta upp r1:a!

elfuego

Elfuego håller stumt!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1:a -00
Jag ska montera av framhjulet men jag är lite osäker hur jag ska palla upp hojen. I min rep-handbok står det att den ska pallas upp under tråget men då måste ju avgassystemet monteras av först. Det finns ju en skit bra platta under tråget där exup ventilen sitter. Funkar det inte att palla upp den på den eller är det risk för att belasta grenrören allt för mycket då??

Du kanske kan få in en brädbit emellan tråget och grenröret, som du sedan kan palla upp på bägge sidor om hojen? Inte säkert att det finns plats IOFS.

elfuego skrev:
Jag ska montera av framhjulet men jag är lite osäker hur jag ska palla upp hojen. I min rep-handbok står det att den ska pallas upp under tråget men då måste ju avgassystemet monteras av först. Det finns ju en skit bra platta under tråget där exup ventilen sitter. Funkar det inte att palla upp den på den eller är det risk för att belasta grenrören allt för mycket då??

Har du ett depåstöd bak kan du hissa upp framdelen i taket med spännband! Sätt isf spännbanden under ramen vid nedre styrhuvud, funkar finfint.

Det går att sätta en pallbock på varje sida. En under generatorkåpan och en på motsvarande sida, sätt dem så långt in som möjligt.

tack!

tack för tipsen. den står på grenrören nu, verkar fungera fint. Framhjulet ska ju ändå dit igen snart!

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...